Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De school heeft ongeveer 80 kinderen bij de start van schooljaar 2023-2024. Die zijn verdeeld over de volgende groepen:
Groep 1-2 Marian Met en Deet Stelder
Groep 3-4 Dely Steur
Groep 5-6 Daphne Bracke-Bogaard en Marian Met
Groep 7-8 Masha Geerligs-Bouwens, Melanie Kager en Petra Schipper-Groot
Overig personeel:
Ella Tesselaar (onderwijsassistente)
Marjan Dekker (ondersteuning)
Desiree Vleugels (peuteropvang, bso)
Lucia Hoedjes (bso)
Dave Dekker (conciërge)
Anita Zuurbier (administratie)
Dyonne Kostelijk (vakdocent gym)
Marleen Brinkman (interne begeleiding)
Saskia van der Geer (directeur)
Groep 1/2 leert voornamelijk door spel, dat maakt het lastig om de week echt op te delen in specifieke activiteiten.
Zo vinden er tijdens spel zowel taal- als rekenactiviteiten plaats, zijn de kinderen bezig met wereldoriëntatie en ook creatief.
In diverse groepen worden (burgerschaps)projecten gedaan in de omgeving van school, zoals schooltuinen, Natuurwijs, adoptiemonument "De Hand" en kamp Schoorl
Onze school biedt onderwijs aan alle kinderen uit Groet en omgeving. Daarbij kijken we naar de ontwikkeling van het kind in relatie tot zichzelf en andere kinderen; ontwikkelt het kind zich cognitief en sociaal emotioneel, heeft het aansluiting bij andere kinderen en zit het kind op de goede plek.
- Een kleine school, waar iedereen elkaar kent
- Een goed pedagogisch klimaat
- Positieve leerkrachten
- Duidelijke structuur en goed klassenmanagement
- Aandacht voor goed gedrag
- Gedragsexpertise en onderwijsassistenten
Er zijn echter ook grenzen aan onze mogelijkheden, dan kunt u denken aan kinderen:
- die niet aanspreekbaar en aanstuurbaar zijn door medewerkers van Het Klimduin en die sterk externaliserend gedrag vertonen tijdens het onderwijsleerproces en tijdens het groepsproces
- die een sterk individueel gerichte orthopedagogische- of orthodidactische begeleidingsvraag hebben, waardoor het groepsproces onder druk komt te staan
- waarbij de cognitieve ontwikkeling stagneert en het welbevinden van het kind en het didactisch aanbod niet in balans is.
- die zoveel didactische achterstand hebben, dat ze een geheel eigen leerlijn moeten volgen los van de rest van de groep. Er wordt dan individueel bekeken wat haalbaar is.
- waarvan de ouders geen vertrouwen hebben in de school.
- waarvan de ouders niet (actief) meewerken aan het zorgarrangement.
- waarbij niet aan de (fysieke) zorgbehoefte kan worden voldaan.
- waarbij de fysieke veiligheid van anderen in gevaar komt of die de belangen van de overige leerlingen in de groep en/of de leerkrachten d.m.v. hun gedrag, houding of taalgebruik dusdanig onder druk zetten, dat het onderwijs(leer)proces wordt verstoord.
- die dagelijks één op één begeleiding nodig hebben.
- waarvan de ouder(s)/verzorger(s) niet aanspreekbaar en stuurbaar zijn door medewerkers van Het Klimduin en die sterk externaliserend gedrag vertonen tijdens het onderwijsleerproces en tijdens het groepsproces. ·
- Die bij start van de basisschool nog niet zindelijk zijn (zonder medische redenen)
De school behoudt zich het recht om voorafgaand aan de definitieve plaatsing, na de wenperiode, een leerling alsnog te weigeren als blijkt dat plaatsing op de school niet in het belang is van de leerling, de klasgenoten en/of de school. Ook behoudt school zich het recht om leerlingen bij aanvang beperkte dagdelen toe te laten. Er kan dan samen met ouders gekeken worden of Het Klimduin de onderwijsbehoeften van de betreffende leerling kan verzorgen, of dat er gezocht moet worden naar een andere passende oplossing.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Het team wil graag tegemoet komen aan de ondersteuningsbehoefte van kinderen, mits dat mogelijk is binnen ons aanbod. Daarbij is het welbevinden van het betreffende kind en het welbevinden van de andere kinderen van groot belang.
In schooljaar 2023-2024 gaan we meer werken met een leerplein, waarbij we volgens een rooster in kleinere groepen instructie kunnen geven, gesprekjes met leerlingen kunnen inplannen, verrijking kunnen uitleggen en bespreken, enz
Het Klimduin is een kindcentrum met opvang en onderwijs. De kinderen zijn vanaf 2 jaar 3 ochtenden in de week welkom op de peuterspeelzaal, (maandag, dinsdag, donderdag). De peuters spelen buiten met de kleuters, het lokaal zit naast de kleuters en ze doen mee met thema's. Dit maakt de overstap naar groep 1-2 kleiner voor kinderen.
Naast school bieden we ook 3 dagen per week naschoolse opvang aan (maandag, dinsdag en donderdag). Ook in de vakanties is de opvang geopend.
Op dit moment zijn we bezig met het realiseren van een dagopvang voor enkele dagen op locatie.