Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op De Triangel werken we in combinatiegroepen. groep 1 /2, 3 /4, 5/ 6 en 7/8. De onderwijsaanpak is groepsgericht als het kan, individueel als het moet. We werken in een leerstofjaarklassensysteem. Dit houdt in dat leerlingen op basis van hun leeftijd gegroepeerd worden en de leerstof collectief per leerjaar aangeboden wordt.
Op donderdagmiddag en vrijdagmiddag wordt er gewerkt met een leerplein. Op het leerplein worden plusleerlingen en leerlingen met extra intstructiebehoefte begeleid door leerkrachten en assistenten.
Drie dagdelen per week is de intern begeleider aanwezig. De intern begeleider is verantwoordelijk voor de leerlingenzorg en heeft coördinerende, coachende en begeleidende taken.
Voor muzieklessen en voor de gymlessen is er een vakdocent verbonden aan de school.
Er wordt in de onderbouw thematisch gewerkt, de doelen (uit digikeuzebord) waar de leerlingen aan werken worden verwerkt in het thema. De ontwikkeling van de leerlingen wordt bijgehouden in digikeuzebord, wat helpt om tot een beredeneerd aanbod te komen.
De komende jaren ontwikkelen we een gericht aanbod voor 21 eeuwse vaardigheden, het geven van feedback en we verdiepen ons in het aanbod aan het onderwijs aan het jonge kind.
In het schooljaar 2023-2024 gaan we met het team en de peuterspeelzaal een visietraject voor het jonge kind starten. Deze visie vormt de basis waarop we ons onderwijs aan het jonge kind gaan vormgeven. In ons ideaalbeeld is er dan een doorgaande lijn in ons aanbod aan leerlingen van 0 t/m 7 jaar. Hierin creëren we samenhang in de werkwijzen van de peuterspeelzaal, de kleuterklassen en de overgang naar groep 3.