Basisschool De Triangel

Kievitsweg 2 k 9843 HA Grijpskerk

Schoolfoto van Basisschool De Triangel

Het team

Toelichting van de school

De Triangel heeft een gemêleerd team, met leerkrachten in verschillende leeftijden. Gezien de trotspunten van de school heeft de school gekozen voor een vakleerkracht muziek, humanistische vorming, godsdienstige vorming en bewegingsonderwijs.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Als personeel verlof heeft of ziek is, dan zorgen wij voor een invalleerkracht. Hiervoor nemen wij contact op met Slim, een bureau dat inval regelt bij ziekte en verlof. Ook werken we binnen Stichting Quadraten met een eigen flexpool. Mocht het niet lukken om een invaller te vinden dan kijken we of er een eigen leerkracht is die extra dagen wil en kan werken.

Als er onverhoopt geen inval geregeld kan worden, krijgen ouders via Social Schools het bericht dat er die dag geen leerkracht beschikbaar is en de vraag om uw kinderen thuis te houden. De school zorgt dan voor een programma met lesstof wat de leerlingen zelfstandig kunnen maken. 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op De Triangel werken we in combinatiegroepen. groep 1 /2, 3 /4, 5/ 6 en 7/8. De onderwijsaanpak is groepsgericht als het kan, individueel als het moet. We werken in een leerstofjaarklassensysteem. Dit houdt in dat leerlingen op basis van hun leeftijd gegroepeerd worden en de leerstof collectief per leerjaar aangeboden wordt. 

Op donderdagmiddag en vrijdagmiddag wordt er gewerkt met een leerplein. Op het leerplein worden plusleerlingen en leerlingen met extra intstructiebehoefte begeleid door leerkrachten en assistenten.

Drie dagdelen per week is de intern begeleider aanwezig. De intern begeleider is verantwoordelijk voor de leerlingenzorg en heeft coördinerende, coachende en begeleidende taken.

Voor muzieklessen en voor de gymlessen is er een vakdocent verbonden aan de school. 

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Er wordt in de onderbouw thematisch gewerkt, de doelen (uit digikeuzebord) waar de leerlingen aan werken worden verwerkt in het thema. De ontwikkeling van de leerlingen wordt bijgehouden in digikeuzebord, wat helpt om tot een beredeneerd aanbod te komen. 

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

De komende jaren ontwikkelen we een gericht aanbod voor 21 eeuwse vaardigheden, het geven van feedback en we verdiepen ons in het aanbod aan het onderwijs aan het jonge kind. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

In het schooljaar 2023-2024 gaan we met het team en de peuterspeelzaal een visietraject voor het jonge kind starten. Deze visie vormt de basis waarop we ons onderwijs aan het jonge kind gaan vormgeven. In ons ideaalbeeld is er dan een doorgaande lijn in ons aanbod aan leerlingen van 0 t/m  7 jaar. Hierin creëren we samenhang in de werkwijzen van de peuterspeelzaal, de kleuterklassen en de overgang naar groep 3. 

Terug naar boven