Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De verdeling van de lesuren wordt waar nodig aangepast evenals deze toelichting.
Wij richten ons op het verzorgen van onderwijs voor kinderen in de leeftijd van 4 tot 12 jaar. Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben beschikken wij over een aanbod voor lichte interventies.
- Al onze leerkrachten beschikken over basiskennis op het terrein van lezen, spelling, taal en rekenen.
- Al onze leerkrachten beschikken over basiskennis op het terrein van sociaal emotionele ontwikkeling en gedragsondersteuning.
- Binnen het team is er uitgebreidere, aanvullend op bovenstaande, kennis aanwezig op het terrein van: Lezen, Spelling, Dyslexie, Rekenen, Sociaal emotionele ontwikkeling, Gedrag en gedragsondersteuning, Groepsprocessen en groepsdynamica.
- Mede op basis van deze kennis zijn wij als school in staat op een adequate wijze leerlingen te ondersteunen bij onderstaande ondersteuningsbehoeften, voor zover het lichte ondersteuning betreft. Bij ondersteuningsbehoeften die het niveau van licht overstijgen zijn we als school niet per definitie in staat om die intensievere ondersteuning te bieden en zoeken we samen met alle betrokkenen naar andere mogelijkheden om de leerling in zijn ontwikkeling te ondersteunen.
- De gebieden waarop wij lichte ondersteuning kunnen bieden zijn: Technisch lezen, Spelling, Begrijpend lezen, Rekenen, Taak-werkhouding Schoolondersteuningsprofiel (SOP) van dalton basisschool De Raamdonk Meer begaafdheid, binnen de school, Diabetes