Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Het kleuteronderwijs wordt door middel van de methode van Onderbouwd vorm gegeven. Aan de hand van een thema gaan de leerlingen aan de slag met doelen die in hun zone van naaste ontwikkeling liggen. De methode werkt met de niveaus A-D. In principe wordt na anderhalf tot tweeënhalf jaar kleuteronderwijs besloten of een leerling naar groep 3 kan.
Het bovenstaande schema zijn minimum-uren die de school besteed aan de verschillende vakken. De vrije ruimte wordt ingevuld naar gelang een groep dat nodig heeft. Zo ontstaat er ruimte in de weekplanning om maatwerk te leveren.
Wij hebben naast het bieden van de basisondersteuning ook ervaring met het bieden van ondersteuning aan leerlingen die slechtziend, slechthorend of doof zijn. We proberen zoveel mogelijk tegemoet te komen aan de behoefte van de leerling. We werken hierbij nauw samen met ambulante begeleiders. Mocht de school de gevraagde ondersteuning niet kunnen bieden dan is er altijd nog het samenwerkingsverband. School met de Bijbel "het Visnet" maakt deel uit van het landelijke samenwerkingsverband Berséba (regio noordoost).
ZorgAdviesTeam
Vanaf cursusjaar 2022 - 2023 wordt het zorgadviesteam standaard uitgebreid. In het zorgadviesteam zitten de volgende disciplines: teamleider zorg/onderwijskwaliteit, CJG, GGD, orthopedagoog. Vanuit de scholen en de gemeente wordt er naar een goede samenwerking gestreefd om passende ondersteuning te bieden. In het ZAT wordt, in samenspraak met ouders, bepaald welke ondersteuning een leerling nodig heeft en waar deze het beste plaats kan vinden. Het ZAT vergadert ongeveer 6 keer per jaar. Deze vergaderingen zijn bij u bekend als de consultatiegesprekken.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De komende jaren zal de ambitie liggen bij de basis op orde te houden, zoals dat nu het geval is.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.