Wat is de klachtenregeling?
Op school kunnen problemen ontstaan tussen ouders of leerlingen en (medewerkers van) de school. Vaak worden zulke problemen in onderling overleg bijgelegd. Soms is een meningsverschil van dien aard, dat iemand hierover een klacht wil indienen. Die mogelijkheid is er. Voor al onze scholen heeft het bestuur een klachtenregeling vastgesteld: klachtenregeling
Mocht bespreking op schoolniveau niet tot een oplossing leiden, dan kunt u zich schriftelijk richten tot het college van bestuur van Stichting De Hoeksche School:
Biezenvijver 5
3297 GK
Puttershoek
bestuur@dehoekscheschool.nl
Het bestuur heeft twee externe vertrouwenspersonen aangesteld. Zij zijn in dienst van Stichting Kwadraad (maatschappelijk werk) en onafhankelijk. De vertrouwenspersonen van Kwadraad zullen ouders en medewerkers niet alleen adviseren (zoals de schoolcontactpersonen doen), maar desgewenst ook ondersteunen bij de behandeling van hun probleem of klacht. Onze vertrouwenspersonen:
Agatha Ottema
Adrie Verbaan
Als u een afspraak wilt maken met één van de vertrouwenspersonen dan kunt u bellen naar Kwadraad: 0889004000, en vraagt u dan naar de vertrouwenspersoon in de Hoeksche Waard. Ook kunt u een email sturen naar vertrouwenspersoonhw@kwadraad.nl.De taken van een vertrouwenspersoon bestaan onder andere uit:
• Het verzorgen van eerste opvang, ondersteuning en begeleiding van werknemers die zijn lastiggevallen en die hulp en advies nodig hebben.
• Het nagaan of een oplossing in de informele sfeer mogelijk is.
• De werknemer informeren over andere oplossingsmogelijkheden, zoals klachtenprocedures.
• Het desgewenst begeleiden, als de werknemer de zaak aan de orde wil stellen bij een klachtencommissie of leiding van een onderneming.
Voor meer informatie verwijzen wij u naar de bestuursgids op onze website: www.gouwaert.nl