Wat willen wij de komende twee jaren bereiken?
Basiskennis:
Wij leren alle kinderen op het voor hen maximaal bereikbare niveau te behalen op gebied van:
- Begrijpend lezen voor de reguliere groepen willen we: - het niveau van begrijpend lezen houden op 2F 85% - de nieuwe versie van Nieuwsbegrip verder invoeren om dit niveau vast te houden en de doorgaande lijn te versterken voor de Prismagroepen willen we : - doorlopende leeslijn met passend aanbod ontwikkelen voor de groepen 4 -7 en zorgen voor groei van het niveau 2F dat past bij het cognitieve niveau van de kinderen in de Prismagroep
-Begrijpend luisteren in de reguliere groepen willen we: - in de onderbouw de aanpak die ingezet is verbeteren en vasthouden (dat de vragen worden gesteld op verschillende denkniveaus(taxonomie van Bloom) - de ingezette aanpak van de groepen 1 t/m 3 doorzetten in de andere groepen
-Begrijpend rekenen: - we houden in de reguliere groepen minimaal het eindniveau 1S vast en hebben een ambitie om te groeien van 55% naar 65% - we willen het niveau van begrijpend rekenen verhogen zonder het niveau van begrijpend lezen te verlagen - wij willen de doorgaande lijn in rekenen versteken met de nieuwe WIG 5 methode voor de groepen 3 t/m 8. - voor de Prismagroepen willen we : doorlopende leerlijn rekenen met passend aanbod ontwikkelen voor de groepen 4 -7 en zorgen voor groei van het niveau 2F dat past bij het cognitieve niveau van de kinderen in de Prismagroep
-We bieden onze leerlingen effectieve leerstrategieën aan waardoor ze deze geleerd hebben en deze kunnen benoemen en toepassen met extra aandacht hierbij voor de Prismaleerlingen Met ons onderwijsaanbod willen we bereiken dat 90 % van de leerlingen na 3 jaar tenminste de opleiding in het VO volgt overeenkomstig het gegeven basisschooladvies
Vaardigheden:
Wij leren onze kinderen: - problemen herkennen en oplossen - een eigen mening vormen - zich op een goede manier te kunnen presenteren
Socialisatie:
Wij leren onze kinderen om: - zorgzaam te zijn - de eigenheid van een ander te respecteren - de kinderen plezier en verbinding te laten ervaren door met elkaar te vieren, acteren en muziek te maken.
Persoonsontwikkeling:
Wij leren kinderen inzicht te krijgen in: - waar zij goed en minder goed in zijn - waar zij door gemotiveerd raken. Wij leren kinderen door ze goed te begeleiden om naar dit zelfinzicht te handelen en keuzes te maken en zo het zelfvertrouwen te ontwikkelen. We maken een start met een lijn/afspraken rond een weektaak.
Pedagogisch klimaat:
Het klimaat op De Triangel is warm en betrokken en dit willen wij behouden We zijn een school waar we doen waar we voor staan en en waar we voor gaan. Dit is duidelijk onze kracht en deze willen we behouden.
Kindcentrum:
We willen onze voorschoolse opvang (2-4) uitbreiden met dagen en met opvang voor HB peuters - buitenschoolse opvang uitbreiden naar meerdere dagen - onderzoeken of er behoefte is naar opvang voor schooltijd - meer samenwerking op het gebied van thema's binnen de school - een eenduidige pedagogische aanpak door gebruik van de Vreedzame school en KIJK - een gezamenlijk plan ivm de nieuwbouw over verdere invulling IKC 0-4
Team:
We willen de pedagogische en didactische kwaliteiten van ons team versterken:
Ontwikkelen naar een professionele cultuur Planmatig en resultaatgericht te werken We willen het gevoel van werkdruk zo laag mogelijk houden.
Ons ziekteverzuim is laag en dit willen we graag onder de 4,0 houden de evenwichtige teamsamenstelling die er nu is, vasthouden zorgen voor een gebalanceerde aansturing en begeleiding vanuit interne begeleiding (als coach) en directie en voor studenten door de schoolopleider samen met de mentoren
Ouders:
We willen dat ouders / verzorgers zich welkom en gehoord voelen op de Triangel - ouders beter informeren over de ontwikkeling van hun kinderen en wat ze op school doen door het gebruik van het communicatiemiddel Parro - versterken van de samenwerking met ouders en verzorgers in medezeggenschapsraad, ouderraad en stuurgroep Actief ouderschap. - ouders voeren samen met hun kind een van de rapportgesprekken