Interconfessionele Basisschool De Triangel

Coniferensingel 20 2803 JH Gouda

Schoolfoto van Interconfessionele Basisschool De Triangel

Het team

Toelichting van de school

Op De Triangel hebben we een stabiel team met zowel vrouwelijke als mannelijke collega's. Ook qua leeftijdsopbouw en ervaring is er een mooie mix van start- tot vakbekwame collega's. We werken met een intern begeleider die de zorg monitort voor alle leerlingen. Daarnaast is er nog een talentcoach die zich met name richt op leerlingen met een ontwikkelingsvoorsprong. We hebben inmiddels drie fulltime hoogbegaafden Prismagroepen, namelijk groep Prima 4, Prisma 5/6 en Prisma 7/8.

 

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Als medewerkers ziek of afwezig zijn, is er meestal vervanging nodig. Voor onze school regelt RTC Cella de vervanging. Bij RTC Cella zijn naast ons bestuur nog vijf schoolbesturen aangesloten. Al die besturen hebben leerkrachten in (vaste) dienst. Als het nodig is, kunnen we gebruikmaken van leerkrachten die bij andere besturen beschikbaar zijn. Daarnaast is er een groep invalkrachten die we in specifieke situaties kunnen inzetten.

Wanneer er geen vervanging vanuit RTC Cella mogelijk is dan wordt er beroep gedaan op eigen collega's en gevraagd of zij extra willen werken of een groep wordt opgesplitst en soms wordt de ondersteuningsleerkracht ingezet. In uiterste gevallen wordt er een groep naar huis gestuurd. Ouders worden daarvan, indien mogelijk, minimaal een dag van tevoren op de hoogte gebracht.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Tijdens de ochtenden worden de hoofdvakken gegeven. In de middagen komen de zaakvakken en creatieve vakken aan de orde.

Het zelfstandig werken is opgebouwd uit verschillende vakken.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Soms blijkt dat een kind speciale zorg of aanvullende ondersteuning nodig heeft. Onze interne begeleider (IB’er) zoekt dan samen met de leraar en de ouders naar manieren om het onderwijs voor dit kind passend te maken. De afspraken leggen we vast in een handelingsplan. Soms geeft een leerlingbegeleider extra hulp aan kinderen. Of we zetten specialisten in van onze eigen GroeiAcademie, het expertisecentrum van De Groeiling. Hier werken gediplomeerde orthopedagogen, onderwijsspecialisten, leerkrachten gespecialiseerd in gedrag en leerlingbegeleiders.
Inmiddels hebben we op De Triangel een fulltime voorziening (Prismagroepen) voor hoogbegaafde leerlingen voor de groepen 4 t/m 8.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Op verschillende onderdelen streven wij naar meer specialisatie van interne begeleiding. Momenteel volgt een collega uit de onderbouw de master specialist voor het jonge kind.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Wij willen dat kinderen in één lijn door kunnen leren van de (peuter)opvang tot aan groep 8. KMN Kind & Co verzorgt bij ons een programma voor peuters: de voorschoolse educatie. Hierna komt een programma voor kinderen die bijna naar school gaan, de vroegschoolse educatie. Wij verzorgen dit programma zodat kleuters spelenderwijs achterstanden kunnen inhalen voordat ze aan groep 3 beginnen. KMN Kind & Co biedt ook opvang voor jongere kinderen (0 tot 4 jaar) en op peuterspeelzalen (voor kinderen vanaf 2 jaar en 3 maanden). Ons doel is dat school en opvang samen één kindcentrum vormen. Dan kunnen we op elkaar aansluiten en elkaar sterker maken.


Terug naar boven