Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De leerlingen in groep 1-2 krijgen wekelijks dansles in de speelzaal van een vakdocent.
Leerlingen vanaf 5 jaar mogen een jaar lang deelnemen aan het schoolzwemmen in het Groenhovenbad in Gouda.
De leerlingen in groep 3 t/m 8 krijgen twee keer per week gymles van een vakleerkracht in de gymzaal in de wijk.
Alle leerlingen krijgen een derde beweegmoment; dit is een buitengymles en wordt begeleid door leerkrachten en onderwijsassistenten.
De leerlingen in groep 4 en groep 6 krijgen Rots en Water-training.
De leerlingen in groep 1 en groep 2 hebben verkorte schooltijden. De schoolgang is voor jonge kinderen vaak nog intensief, daarom hebben we ervoor gekozen om de vrijdagmiddag vrij te geven voor deze leerlingen.
De overige schooldagen lopen de schooltijden gelijk aan de tijden van groep 3 t/m 8.
Groep 3 t/m 8 hebben gelijke schooltijden.
Het SOP-document is een schoolondersteuningsprofiel. Hierin wordt een beeld gegeven van de mogelijkheden, grenzen en ambities van de KAS; als het gaat om het bieden van passend onderwijs aan leerlingen met specifieke (extra of aanvullende) onderwijs- en/of ondersteuningsbehoeften.
Uit dit document blijkt dat de school voldoet aan de basisondersteuning die door het schoolbestuur en het samenwerkingsverband is vastgesteld. Ook wordt aangegeven voor welke leerlingen met specifieke onderwijs-/ondersteuningsbehoeften de school ondersteuning krijgt.
Het SOP geeft ook de ambities van de school weer. Deze ambities staan geformuleerd in concrete doelen van het schoolbeleid.
Voor onze school zijn dat leerlingen met een taalachterstand. De school stelt leerlingen in de gelegenheid om gebruik te maken van de schakelklassen.
Klik hier als u het volledige schoolondersteuningsprofiel wilt lezen.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Afhankelijk van de extra ondersteunings-/onderwijsbehoefte bekijken we of de KAS in staat is om een dergelijke leerling te begeleiden. Deze zorg is zo specifiek dat dit per casus zorgvuldig onderzocht moet worden tijdens de aanmeldingsprocedure.
De kinderopvang betreft de buitenschoolse opvang (BSO); dit is voor én na schooltijd.