Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In het schooljaar 2020/2021 hebben wij zeven groepen.
De jongste en oudste kleuters zitten bij elkaar in groep 1/2.
We hebben enkele groepen: 3, 4, 5 en 8 en één combinatiegroep 6/ 7.
- groep 1/2 SA: juf Sandra en juf Anu
- groep 1/2 MV: juf Monique en Juf Vera (doet de bapo van juf Monique)
- groep 3: juf Marieke en juf Vera
- groep 4: juf Lana
- groep 5: juf Kim
- groep 6/7: juf Marjolein en juf Kirsten
- groep 8: juf Sandra en meester Steve
- Juf Kirsten is op 4 ochtenden ondersteunend in de combinatiegroep
Zie de toelichting bij de groepen 3 t/m 8.
De sociaal emotionele ontwikkeling van onze kinderen vinden wij erg belangrijk. We steken daarom veel tijd in het krijgen van een sociaal sterke groep. Dit houdt in:
1. Rechtvaardig behandelen van kinderen; We maken gebruik van effectieve conflicthantering.
2. Ieder kind hoort bij de groep en kan samenwerken; We wisselen regelmatig van plaats om elkaar goed te leren kennen. We vullen dagelijks de OK thermometer in.
3. Een prettige omgang en rijk speelgedrag. De kinderen stellen in de sociokring verbeterpunten op en geven elkaar complimenten.
In de groepen 1/2 leren de kinderen door te spelen en te ontdekken. Dit doen zij door te werken met een beredeneerd aanbod.
In de groepen 3 tot en met 8 worden de volgende vakken gegeven:
Begrijpend en technisch lezen, taal, spelling, rekenen/wiskunde, bewegingsonderwijs, sociaal emotionele ontwikkeling en burgerschapsvorming, zaakvakken (aardrijkskunde, geschiedenis, natuur/techniek), catechese, kunstzinnige en creatieve vorming, Engels vanaf groep 7.
Wij bieden onderwijs aan alle leerlingen die vallen onder de basisondersteuning zoals die is omschreven in het samenwerkingsverband Midden-Holland en Rijnstreek.
Op school is een recent herzien schoolondersteuningsprofiel aanwezig.
Soms blijkt dat een kind speciale zorg of aanvullende ondersteuning nodig heeft. Onze interne begeleider (IB’er) zoekt dan samen met de leraar en de ouders naar manieren om het onderwijs voor dit kind passend te maken. De afspraken leggen we vast in een handelingsplan. Soms geeft een remedial teacher (RT’er) extra hulp aan kinderen. Of we zetten specialisten in van onze eigen GroeiAcademie, het expertisecentrum van De Groeiling. Hier werken gediplomeerde orthopedagogen, onderwijsspecialisten, leerkrachten gespecialiseerd in gedrag en leerlingbegeleiders.