Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op onze school organiseren we op dit moment het onderwijs in 17 jaargroepen. We werken met een groeigroep (voor de jongste leerlingen). Van alle jaargroepen van 1 t/m 8 hebben we 2 klassen.
Er zijn drie vakleerkrachten voor bewegingsonderwijs. Zij geven de gymlessen in de groepen 3 t/m 8. De gymlessen in de groepen 1 en 2 worden door de eigen leerkrachten gegeven.
Drie dagen per week vindt er buiten spelbegeleiding plaats tijdens de pauzes van de groepen 3 t/m 8. We noemen dit 'de Spelkast'. Een aantal zeer enthousiaste collega's verzorgt en ontwikkelt dit. Kinderen worden gestimuleerd en uitgedaagd om nieuwe vaardigheden te ontwikkelen m.b.v. uitdagend buitenspelmateriaal, zoals eenwielers, waveboarden, diabolo's, e.d. Het aanbod van 'de Spelkast' zorgt ervoor dat pauzes fijne moment zijn voor alle kinderen.
Onze kinderen ontwikkelen (executieve) vaardigheden in de klas, maar voor sommige kinderen is er meer nodig om écht tot leren te komen. Uitdagender werk en andersoortige opdrachten kunnen daaraan bijdragen. Dit wordt wekelijks aangeboden in de 'duikersklas'. Deze klas is er voor kinderen uit groep 2 t/m 8 die behoefte hebben aan verdieping, verrijking en ondersteuning in écht leren. Het aanbod binnen de 'duikersklas' zijn we op dit moment aan het ontwikkelen om nog meer te kunnen richten op persoonlijke talenten en vaardigheden.
In de groepen 1 en 2 wordt veel gespeeld. Onze kinderen krijgen een breed en rijk aanbod in hoeken en spellessen. Deze lessen worden gegeven in onze lokalen, in het speellokaal en op het plein.
Bovenstaande is bij benadering de tijd die besteed wordt aan diverse vakken. Dit is geen totaaloverzicht, hiervan kan worden afgeweken. Wij streven op school naar maatwerk binnen een groepsaanpak, leerkrachten maken afwegingen in wat de groep nodig heeft. Dit betekent dat concrete onderwijstijden aan diverse vakken kunnen afwijken.
in de komende jaren willen we als team groeien in vaardigheden om te streven naar meer inclusief onderwijs. We willen vormen van organisatie en ondersteuning ontwerpen die ruimte bieden aan onderwijs voor alle kinderen.
Dit is concreet zichtbaar in de plannen die we maken voor de komende jaren. Het schoolplan voor de periode 2023-2027 wordt momenteel ontworpen en vastgesteld.
We hebben geen samenwerkingsovereenkomst met peuterspeelzalen. Wel is er een samenwerking met Christelijke Peuterspeelzaal Het Visje en andere VVE-aanbieders. Deze samenwerking is gericht op de doorgaande lijn van het voorschoolse naar het schoolse traject. In bijzondere gevallen is dit essentieel voor de goede opvang en start van kinderen op onze school.