Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" target="_blank">Achtergrondinformatie</a>" tabindex=0>Bron
Toelichting van de school
Voor het indelen van de groepen streven we naar een evenwichtige samenstelling van de groepen. Nieuwe leerlingen worden zoveel mogelijk geplaatst op de voorkeurslocatie van de ouders. Het kan echter voorkomen dat op één van de locaties onvoldoende ruimte is, terwijl op een andere locatie wel plaatsingsmogelijkheden zijn. In dat geval kan de school na overleg met de ouders besluiten om leerlingen op een andere locatie van De Regenboog te plaatsen.
Op alle drie de locaties willen we graag het volledige onderwijsaanbod van groep 1 t/m 8 aanbieden. Afhankelijk van de leerlingaantallen worden er enkelvoudige of combinatiegroepen gevormd. Ieder jaar wordt de groepsindeling gemaakt door het team en vastgesteld in de MR.
Samenvatting ondersteuningsprofiel
Op De Regenboog werken we in iedere groep op drie niveaus. Er wordt gedifferentieerd in tempo, instructie, hoeveelheid en moeilijkheidsgraad. Daarbij blijven we hoge doelen stellen. Voor meer- en hoogbegaafde leerlingen heeft De Regenboog als aanvullende voorziening twee plusgroepen voor de onderbouw en de bovenbouw.
Voor een effectieve ondersteuning en begeleiding worden voor leerlingen met dyslexie of dyscalculie passende interventies en hulpmiddelen toegepast, zoals extra oefening, andere instructie- en werkvormen en aangepast lesmateriaal. Deze compenserende en dispenserende maatregelen zijn beschreven en vastgelegd in het Protocol Leesproblemen en Dyslexie en in het Rekenbeleid van De Regenboog.
Sinds schooljaar 2018-2019 wordt op school motorische oefentherapie aangeboden.