Wat is de klachtenregeling?
Waar mensen werken, kunnen meningsverschillen ontstaan. Een school is een omgeving waar mensen intensief met elkaar omgaan. Vaak worden meningsverschillen in goed overleg onderling opgelost. Mocht het echter voorkomen dat het partijen niet lukt om onderling een passende oplossing te vinden/afspraken te maken, dan kunt u hierbij de stappen vinden met betrekking tot het indienen van een klacht. Nestas heeft een klachtenreglement. Voor uw klacht kunt u zich in eerste instantie rechtstreeks wenden naar de betrokken persoon / personen. Mocht u er samen niet uitkomen, kunt u dit bespreekbaar maken met de schooldirecteur. Mocht u zich bij de schooldirecteur onvoldoende gehoord voelen, kunt u de klacht schriftelijk indienen bij het College van Bestuur van Nestas. Vervolgens wordt uw klacht in behandeling genomen en wordt u bericht over het vervolg.
Correspondentie gericht aan het bestuur van Nestas kunt u richten aan het College van Bestuur stichting Nestas, Postbus 432, 3300 AK Dordrecht of per e-mail [email protected].
Ten slotte bestaat er de mogelijkheid om uw klacht in te dienen bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs. Een klacht indienen kan middels het klachtenformulier welke is te downloaden via de website www.onderwijsgeschillen.nl .
Nestas heeft vier interne contactpersonen aangesteld om u nadere informatie te geven over de klachtenprocedure. Tevens kunt u met hen in gesprek gaan voor advies of indien gewenst bemiddeling om een formele klachtenprocedure voor te zijn. Het betreft de volgende personen: Henriëtte van Dommelen (leerkracht de Keerkring) / [email protected] / 06-81189351.
William Boender (Leerkracht en coördinator vakgroep Lichamelijke opvoeding) / william.boender@nestas- scholengroep.nl / 06-48123781.
Jeske Langenhuysen (directeur sbo Het Kompas) / [email protected] / 06-28040809.
Koen van de Genugten (directeur de Toermalijn) / [email protected]/ 06-18982770
Daarnaast is er een onafhankelijke externe vertrouwenspersoon door Nestas aangesteld en kan u, indien uw voorkeur uitgaat naar een externe vertrouwenspersoon, bij het indienen van een klacht behulpzaam zijn. Het betreft mevrouw Lianne Banda, te bereiken via de vertrouwenslijn van Bezemer & Schubad: 088- 1440200. Vanuit haar rol als onafhankelijk vertrouwenspersoon vervult zij tevens de rol van vertrouwenspersoon inzake situaties waarbij iemand zich bedreigd of geïntimideerd voelt.