Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De school werkt met een continurooster volgens het vijf-gelijke-dagen model. De school heeft 8 groepen. Deze zijn verdeeld volgens het leerstofjaarklassensysteem (leerlingen zijn op basis van leeftijd gegroepeerd). De groepen 1/2 zijn combinatiegroepen. De andere groepen zijn enkele groepen.
Kinderen die extra uitdaging nodig hebben krijgen daarvoor een aanbod deels in de groep en deels buiten de groep. We werken daarbij met de leerlijnen uit Levelwerk, aangevuld met eigen projecten waarbij deze kinderen vooral leren leren.
Er werken bij voorkeur maximaal twee leerkrachten in één groep. De meeste leerkrachten werken parttime. Er is weinig verloop onder de leerkrachten.
Er werken 3 onderwijsassistenten en 2 leraar ondersteuners op school. Zij ondersteunen zowel in als buiten de groep. Er werken 2 intern begeleiders op school. In totaal zijn zij 3 dagen aanwezig.
De directeur werkt 4 dagen. Zijn weekplanning hangt bij het directiekantoor.
Enkele dagen per jaar organiseren we groepsdoorbroken activiteiten. Kinderen uit verschillende groepen werken samen aan een creatieve opdracht passend bij een thema. Deze opzet is nieuw dit schooljaar.
In ons schoolondersteuningsprofiel omschrijven we hoe leerlingen met een extra ondersteuningsvraag begeleid worden. En welke middelen de school hiervoor ter beschikking heeft. Ook het contact met de ouders hierover komt aan bod. Leerlingen met een extra ondersteuningsvraag hebben die ondersteuning nodig vanwege bijvoorbeeld een lichamelijke- of verstandelijke beperking, een chronische ziekte, een gedragsprobleem of een leerstoornis.
Voor onze school geldt, dat zij de basisondersteuning kan bieden zoals is afgesproken binnen het samenwerkingsverband waartoe de school behoort. Er is extra expertise op het gebied van begeleiding van kinderen met dyslexie en van kinderen die meer uitdaging nodig hebben. Ieder kind is echter uniek, dus zullen we altijd per kind nagaan welke onderwijs- en ondersteuningsbehoeften een kind heeft en of wij daar aan kunnen voldoen.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De komende jaren zullen we onze expertise op het gebied van hoog gevoelige kinderen verder ontwikkelen. Deze expertise zal ook ter beschikking komen voor andere medewerkers van onze stichting d.m.v. een intern scholingsaanbod.
Ook onze expertise op het gebied van weerbaarheid zullen we blijven ontwikkelen via een aanvullend scholingstraject op het gebied van autisme en rouwverwerking.
Tenslotte richten we ons op het vergroten van onze expertise op het gebied van lezen. Een van de medewerkers schoolt zich op het gebied van het leesonderwijs in samenwerking met de bibliotheek.
We werken nauw samen met de kinderopvangorganisaties in de buurt. Er wordt 4 keer per jaar een VVE overleg georganiseerd waarbij leerkrachten en pedagogisch medewerkers de werkwijze met elkaar afstemmen. Tevens is er een 'warme overdracht' tussen kinderopvang en kleutergroep. De pedagogisch medewerker informeert de leerkracht over de ontwikkeling van kinderen die van de peuterspeelzaal naar de basisschool gaan als ze 4 jaar worden.
Daarnaast stemmen we in de school het aanbod beredeneerd af op de ontwikkellijnen van het jonge kind. Op deze wijze is er passende aandacht voor alle kinderen.