Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" target="_blank">Achtergrondinformatie</a>">Bron
Toelichting van de school
Binnen de school wordt gekeken naar talenten van leerkrachten. Deze talenten worden in de organisatie ingezet waar mogelijk en wenselijk.
Samenvatting ondersteuningsprofiel
In de bijlage bij dit onderdeel vindt u het schoolondersteuningsprofiel (SOP). Het SOP is geactualiseerd in mei 2015.
Wij hechten veel waarde aan persoonlijke aandacht. Met dit kindgerichte beleid proberen wij de eigenheid, zelfstandigheid en creativiteit van kinderen te waarborgen en te versterken. Op deze manier krijgt elk kind de kans om zich op eigen niveau zo goed mogelijk te ontwikkelen en de zorg te krijgen die het nodig heeft.
We differentiëren binnen de groep door handelingsgericht te werken met groepsplannen voor de vakken rekenen, lezen, spelling en begrijpend lezen. De kinderen verwerken na de instructie adaptief de aangeboden stof.
Voor de hoogbegaafde leerlingen werken we samen met Nutsbasisschool De Beneden Beekloop en Nutsbasisschool De Regenboog. Iedere maandag werkt de hoogbegaafdheidsleerkracht met een groep hoogbegaafde kinderen. De zogeheten Plusklas. In deze klas wordt gewerkt met de Pittige Plustorens. Voor meer-en hoogbegaafde kinderen is er voor iedere groep een Levelkist aanwezig.
Binnen de groepen wordt didactische en pedagogische ondersteuning gegeven door de Intern Begeleiders en het managementteam.