Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Dit schooljaar volgen circa 450 leerlingen onderwijs op onze school, verdeeld over 18 groepen. De leerlingen in de groepen 1-2 zijn in 4 combinatiegroepen verdeeld. De groepen 3 t/m 8 zijn homogeen gevormd, de leerjaren 3 en 4 met drie parallelgroepen, de leerjaren vanaf groep 5 met twee groepen. De maximale groepsgrootte is vastgesteld op 32 leerlingen. De gemiddelde groepsgrootte voor het schooljaar 21-22 is 25 leerlingen. De personeelsleden en leerlingen werken verdeeld over twee locaties, op loopafstand te bereiken.
We hebben naast onze vakleerkracht gym ook veel leerkrachten met specialisaties en interesses. Deze talenten zetten ze niet alleen in hun eigen groep in, maar ook bij andere groepen. Hierdoor kunnen we optimaal gebruik maken van elkaars talenten. Ook werken we regelmatig groeps-doorbrekend; leerlingen volgen lessen met andere leerlingen in een andere ruimte.
Het onderwijsaanbod in de onderbouw is afgestemd op de heterogene leeftijdsgroep. We maken gebruik van thematisch onderwijs, waarin spelenderwijs (aanvankelijk) taal-, lees- en rekenactiviteiten worden opgenomen. Er is veel tijd gereserveerd voor motorische, creatieve en algemene ontwikkeling.
Onze school heeft een school ondersteuningsprofiel (versie 1 oktober 2021). Dit is een wettelijk voorschrift bij de invoering van passend onderwijs. Het biedt informatie over de kwaliteit van de basisondersteuning en over wat onze school verder aan ondersteuning biedt. Het legt vast waar onze school voor staat. De school ondersteuningsprofielen van alle scholen van ons samenwerkingsverband tezamen vormen de basis van het aantonen van de dekking van ondersteuningsvoorzieningen in de regio. Op die manier is er voor alle kinderen een plek om onderwijs en de ondersteuning te krijgen die zij nodig hebben. Ons ondersteuningsprofiel bestaat uit de volgende onderdelen:
de kwaliteit van onze basisondersteuning. Dat is de ondersteuning waarop alle kinderen kunnen rekenen.
de deskundigheid voor extra ondersteuning waarover onze school beschikt (binnen het eigen personeelsbestand en van buiten de school)
de voorzieningen die wij als school hebben om leerlingen extra ondersteuning te bieden.
In verband met ruimtegebrek is helaas geen Kinderopvang in ons gebouw mogelijk.
Naast Kinderopvang de Grabbelton als Kindcentrumpartner werken we ook samen met Kinderopvang Potje Knor, Kinderopvang Korein, Kinderopvang de Kinderkamer en Kinderopvang Kruimel.