Oranje Nassauschool

Van Limburg Stirumstraat 1 4191 GM Geldermalsen

  • Schoolfoto van Oranje Nassauschool
  • Schoolfoto van Oranje Nassauschool
  • Schoolfoto van Oranje Nassauschool

Het team

Toelichting van de school

Het team van de Oranje Nassauschool bestaat uit 20 medewerkers:

13 leerkrachten

3 onderwijsassistenten 

1 intern begeleider

1 directeur

1 teamleider

Er is een goede mix van jonge en ervaren medewerkers. 

Tijdens ons expressie atelier huren we met regelmaat specialisten in voor muziek, drama, dans, handvaardigheid of techniek.

Vakleerkrachten op deze school

Er zijn geen vakleerkrachten aanwezig op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Als een leerkracht ziek is of buitengewoon verlof heeft, moet er natuurlijk een invaller voor de groep. CPOB heeft een aantal vaste invallers in dienst.

Daarnaast werken we samen met Ippon personeelsdiensten. Zij leveren gekwalificeerde invalleerkrachten voor het basisonderwijs. Zodoende lukt het vrijwel altijd een geschikte invaller voor een groep te vinden. Mochten er geen mensen beschikbaar zijn dan onderzoekt de directie of er geschoven kan worden met de taken van mensen binnen de school. Of dat groepen verdeeld kunnen worden. Maar soms lukt het niet een goede oplossing te vinden. In het uiterste geval kan het voorkomen dat een groep kinderen naar huis wordt gestuurd. Natuurlijk worden de ouders hierover persoonlijk geïnformeerd. Kinderen worden nooit zomaar teruggestuurd. De school verzorgt de opvang van die kinderen die niet naar huis kunnen. Met de genoemde organisatorische maatregelen hopen wij dit tot een minimum te kunnen beperken. 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

We hebben voor dit onderdeel geen gegevens (ontvangen).

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

In samenwerking met Welzijn West-Betuwe kunnen we de kinderen meerdere keren per jaar kennis laten maken met verschillende sportactiviteiten. Soms in samenwerking met de verschillende sportverenigingen.

Tijdens ons expressie atelier werken we structureel met vakdocenten voor de verschillende disciplines.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

De verdeling van onderwijstijd in groep 1 en 2 verloopt niet volgens "aparte vakken".  We bieden alle leerdoelen in geïntegreerde thema's en activiteiten aan. 

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

De verdeling van onderwijstijd is een gemiddelde. Op basis van analyses van onze resultaten kunnen we daar per groep in variëren. De ene groep heeft wellicht meer aandacht voor lezen nodig terwijl in een andere groep het accent meer op rekenen ligt. 

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Wij staan open voor alle leerlingen die wij de benodigde ondersteuning kunnen geven om zich optimaal te ontwikkelen. 

In de praktijk betekent dat dat wij basisondersteuning en plusondersteuning kunnen bieden.

Met basisondersteuning bedoelen we alle ondersteuning die we als school zelf kunnen bieden. Dat betekent dus ook extra ondersteuning met behulp van een remedial teacher of onderwijs assistent. 

Soms is de basisondersteuning niet toereikend. In dat geval hebben we de mogelijkheid om gebruik te maken van aanvullende middelen van ons samenwerkingsverband passend onderwijs. De extra middelen bestaan bijvoorbeeld uit menskracht of geld. Dit noemen we plusondersteuning. Met behulp van de plusondersteuning kunnen kinderen die specifieke aandacht nodig hebben toch op de reguliere basisschool blijven.

Soms heeft een kind ondersteuning nodig die alleen in een gespecialiseerde omgeving geboden kan worden. Dat noemen we speciale ondersteuning. Deze ondersteuning kunnen wij niet bieden. In dat geval zullen we samen met de ouders zoeken naar een passende onderwijsplek. 

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Momenteel worden er nieuwbouwplannen uitgewerkt voor onze school. Samen met de openbare school in de wijk en een kinderopvangorganisatie gaan we een Integraal Kindcentrum (IKC) vormen. Binnen dit IKC behouden de scholen hun eigen identiteit en onderwijskundig profiel. Bij het begeleiden van kinderen met extra ondersteuningsbehoeften kunnen we de krachten bundelen en expertise met elkaar uitwisselen en ontwikkelen. Onze gezamenlijke ambitie is het ontwikkelen van een zo inclusief mogelijk kindcentrum waar alle kinderen in de wijk zich kunnen ontwikkelen. 

Daarnaast blijven we specialistische kennis in de eigen school ontwikkelen. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

In de onderbouw werken wij doelgericht aan de onderwijsdoelen voor de jonge kinderen. De doelen zijn verwerkt in thema's en worden in de (kleine) kring aangeboden en verwerkt in de hoeken. Kinderen krijgen een goede instructie op nieuwe leerdoelen en verwerken de doelen op een spelende manier in bijvoorbeeld de hoeken. 

Waar het aanbod niet voldoende is om de doelen te behalen zetten we aanvullende instructietijd in, vaak in de vorm van 'pre-teaching'. Daarnaast zetten we waar nodig extra programma's in voor taalontwikkeling. 

Terug naar boven