Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Dit jaar werken we met 3 combinatiegroepen; 1/2/3 en 4/5/6 en 7/8.
De samenstelling van de combinatie wordt elk jaar opnieuw bekeken, zodat het aantal leerlingen per combinatie enigszins gelijk is.
Kleuters ontwikkelen zich spelenderwijs. Er is een beredeneerd aanbod om leerlingen te stimuleren zich te ontwikkelen op gebieden als rekenen, lezen en motorische ontwikkeling. Hierbij passen wij ons aan bij de leerling; een leerling in groep 2 kan best werken aan doelen van groep 3.
De beschikbare onderwijstijd wordt verdeeld naar behoefte van een groep. Waar bij de ene groep meer aandacht nodig is voor leesonderwijs, is bij de andere groep meer inzet nodig voor rekenen.
Binnen de zorg en de ondersteuning van leerlingen speelt de leerkracht een voorname rol. Hij of zij is de spil van goed onderwijs in de klas en aan uw kind. Hij of zij geeft les, beoordeelt het werk en bekijkt of gestelde doelen zijn bereikt. Wanneer de gestelde doelen niet worden bereikt, kijken we als team hoe wij ons onderwijs kunnen aanpassen of verbeteren. Het onderwijsteam werkt intensief samen en iedere leerkracht kent alle leerlingen.
Tijdens leerlingbesprekingen bespreken we als team, inclusief intern begeleider, alle leerlingen waarbij vragen zijn. In die gesprekken wordt de voortgang gecheckt, observaties en toetsresultaten besproken en kan de leerkracht advies vragen. Door de expertise van de leerkrachten en de intern begeleider te combineren werken wij zoveel mogelijk preventief (problemen voor zijn) en proberen we te voorkomen dat we curatief (achter bijwerken) aan de slag moeten.
Uiteraard houden we ouders goed op de hoogte van de vorderingen van hun kind(eren). Door lijnen kort te houden vormen we samen een vangnet. Dit werkt beide kanten op; we rekenen erop dat ouders vroegtijdig bij ons aankloppen.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De Kromme Akkers is een kleinschalige school. Door deze kleinschaligheid is er veel persoonlijke aandacht en krijgen leerlingen de kans om 'te worden wie ze zijn'.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.