Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op de Heilighartschool werken we met 3 bouwen: de onderbouw, de middenbouw en de bovenbouw. Dit is een bewuste keuze om beter tegemoet te kunnen komen aan de ontwikkeling van het kind. Binnen de bouwen kunnen we clusteren op niveau en onze instructies op maat aanbieden. Tevens maken we veel gebruik van coöperatieve werkvormen, waarbij kinderen intensief samenwerken. Dit heeft een sterk verhogend leereffect.
De Heilighartschool heeft al jaren een verwijzingspercentage richting het Special Onderwijs van 0 %.
Ons uitgangspunt is dat alle kinderen uit ons voedingsgebied naar onze school moeten kunnen.
Ouders kunnen contact opnemen met de school en samen bekijken we de onderwijsbehoefte van het kind. Samen bepalen we wat het kind nodig heeft en of wij dat kunnen bieden. Wij hebben geen specifieke faciliteiten, behalve de open grondhouding van de leerkrachten. Wij zijn een kleine school met zeer gemotiveerde leerkrachten die samen heel goed in staat zijn om aan de specifieke onderwijsbehoeften te voldoen.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Binnen ons onderwijssysteem maken wij veel gebruik van leerkrachtondersteuners.
Deze worden ingezet binnen de groepen en kunnen veel extra aandacht geven aan leerlingen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.