Wat is de klachtenregeling?
Het belangrijkste is dat de kinderen een fijne tijd hebben op de basisschool. Dat geldt natuurlijk ook voor alle werknemers, stagiaires, vrijwilligers, ouders en andere betrokkenen. Toch kan het voorkomen dat niet alles vlekkeloos verloopt. Waar gewerkt wordt, zijn weleens misverstanden en worden soms fouten gemaakt. Wanneer u klachten heeft over iets of iemand op school, is het wenselijk dit eerst met de betrokkene te bespreken. Voor leerlingen of ouders is de groepsleerkracht altijd het eerste aanspreekpunt. Levert dit geen bevredigend resultaat op, of betreft het een situatie die met de school in het algemeen te maken heeft, dan kunt u contact opnemen met de directeur. Als u na dit overleg niet tevreden bent, kunt u zich wenden tot de interne contactpersoon van school. Uiteindelijk kunt u ook een beroep doen op de externe vertrouwenspersoon van PCBO Dantumadiel.
PCBO Dantumadiel heeft voor alle scholen een eensluidende klachtenregeling vastgesteld. Hierin staat de volledige procedure en worden de functies en taken van de contactpersoon en de externe vertrouwenspersoon omschreven. Deze regeling ligt op school ter inzage en is beschikbaar op de onderstaande link: https://pcbodantumadiel.nl/contentfiles/41039/Document/43128/43128280.pdf
Het bestuur is aangesloten bij GCBO (de Stichting Geschillen Commissies Bijzonder Onderwijs (GCBO). Deze Stichting is het loket voor de afhandeling van klachten, beroepen en geschillen in het onderwijs. Op de website www.gcbo.nl kunt u terecht voor meer informatie over de GCBO.
Het adres is: Stichting GCBO, Postbus 82324, 2508 EH Den Haag; Telefoon: 070- 3861697; E-mail: info@gcbo.nl