Wat is de klachtenregeling?
Medewerkers van onze school geven uw kind zo goed mogelijk onderwijs. Daarnaast moet uw kind zich op school veilig voelen en plezier hebben. Dat kan alleen door correct en zorgvuldig met elkaar om te gaan. Helaas worden er af en toe ook fouten gemaakt. Bespreek de gevolgen hiervan eerst met de leerkracht en/of andere direct betrokkenen. De leerkracht zoekt samen met de leerling of zijn/haar ouders[1] naar een oplossing. Lukt het niet om samen met de leerkracht een goede oplossing te vinden, bespreekt u de zaak dan met de directie of met de interne contactpersoon van de school.
Interne vertrouwenspersoon
De interne vertrouwenspersoon is er voor het belang van de leerlingen en de ouders. Hij/zij informeert u over wat u zelf kunt doen om het probleem op te lossen en wijst u op de mogelijkheid om een van de externe vertrouwenspersonen in te schakelen. Is de interne vertrouwenspersoon van de school ook de groepsleerkracht van uw kind en deel van uw zorg, overlegt u dan rechtstreeks met de directie. U kunt ook het bestuur inschakelen. Het bestuur zal u verwijzen naar de externe vertrouwenspersoon.
De interne vertrouwenspersoon op onze school is: juf Céline. Zij is te bereiken via school.
Externe vertrouwenspersoon
De externe vertrouwenspersonen zijn onafhankelijk en behandelen hun contacten vertrouwelijk. Zij geven advies, zoeken naar oplossingen en verwijzen naar hulpverlenende instanties als dat nodig is. U kunt contact opnemen met de externe vertrouwenspersonen met problemen van welke aard dan ook. Denk hierbij aan zaken waar u of uw kind met niemand anders over durft of wilt praten. Een gesprek met een externe vertrouwenspersoon is altijd vertrouwelijk en er worden alleen stappen gezet met toestemming van u of van uw kind.
De externe vertrouwenspersonen voor alle PCPO-scholen zijn werkzaam bij Vertrouwenswerk.nl:
Annelies de Waal
Telefoon: +31 6 33646887
[email protected]
Roy Ploegmakers
Telefoon: +31 648088774
[email protected]
Landelijke klachtencommissie
Leiden alle genoemde mogelijkheden niet tot een oplossing dan informeren de externe vertrouwenspersonen u over het schriftelijk indienen van uw klacht bij de landelijke klachtencommissie GCBO (Geschillen Commissies Bijzonder Onderwijs).