Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Er wordt gewerkt vanuit het leerstofjaarklassensysteem. Hierbinnen vindt differentiatie plaats.
Er wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met de onderwijsbehoeften van de leerlingen.
Wij hebben twee Intern Begeleiders op onze school. Eén voor de groepen 1, 2 en 3 en één voor de groepen 4 t/m 8.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Het planmatig handelen tillen we zoveel mogelijk naar het schoolniveau. Dat betekent dat we werken met één onderwijsplan per vakgebied waarin opbrengstgericht en passend onderwijs aan de hele leerlingpopulatie is beschreven. Vanuit gewenste eindopbrengsten, de uitstroom richting het voortgezet onderwijs, hebben we via de schoolambities teruggeredeneerd naar ons onderwijsprogramma. In ons onderwijsplan is terug te lezen hoe we vanuit het model van convergente differentiatie omgaan met verschillen.
Leerkrachten van de onderbouw van KBS De 4 Heemskinderen en medewerkers van Kober volgen jaarlijks samen cursussen.