Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Ons leerstofaanbod is gebaseerd op de leergebieden voor het jonge kind zoals beschreven door het SLO (Stichting Leerplan Ontwikkeling), waarin de leer- en ontwikkelingsdoelen zijn vastgesteld. Door deze leer- en ontwikkelingsdoelen te volgen ontstaat een doorlopende leerlijn en sluit het onderwijs in groep 1 - 2 aan bij het onderwijs in groep 3. We besteden aandacht aan de sociaal emotionele ontwikkeling, taal, rekenen, wereldoriëntatie, digitale geletterdheid en kunstzinnige oriëntatie.
Ons leerstofaanbod is gebaseerd op de kerndoelen van het basisonderwijs. We werken met de volgende methodes: Veilig leren lezen (lezen groep 3), Leesparade (technisch lezen groep 3 – 4), Kwink (Sociaal Emotioneel Leren), Getal en Ruimte (rekenen groep 3 – 8) en Alles-apart/ Alles-in-1 (groep 4 – 8): Voor Engels, de wereld oriënterende en de creatieve vakken gebruiken we de methode ‘Alles-in-1’: Dit is thematisch onderwijs voor de groepen vier tot en met acht. Jaarlijks zijn er vijf thema’s.
We bieden kinderen onderwijs aan via thema’s, veelal vanuit Kleuteruniversiteit. Deze thema’s volgen het ritme van het jaar (bijvoorbeeld herfst, Sinterklaas enzovoort) en sluiten waar mogelijk aan bij de thema’s van ‘Alles-in-1’. De leraar geeft het onderwijs vorm door gebruik te maken van beredeneerd aanbod. Dit betekent dat in de groep betekenisvolle en samenhangende activiteiten plaatsvinden die aansluiten bij het ontwikkelingsniveau en de onderwijsbehoeften van de kinderen.