Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Het bovenstaande overzicht geeft een indicatie van tijden aan, op basis van bijvoorbeeld onderwijskundige argumenten kan hier (tijdelijk) van worden afgeweken.
Onze school levert basisondersteuning en daarnaast extra ondersteuning. Wij kunnen leerlingen die dat nodig hebben de volgende ondersteuning bieden:
- Sociaal- emotionele ontwikkeling
- Aanvullend onderzoek
- Begeleiding vanuit een arrangement
- Meer- en hoogbegaafdheid
Kijk voor meer informatie in ons SchoolOndersteuningsProfiel (SOP) op onze website.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De afgelopen jaren heeft het team van de Cantharel scholingen gevolgd gericht op de onderwijsbehoeften van meer- en hoogbegaafde kinderen. Dit is een ontwikkeling waar we de komende jaren verder aan zullen bouwen.
Op De Cantharel werken we met twee combinatiegroepen 1/2. Dit is een bewuste keuze. Wij vinden het belangrijk dat kinderen van en met elkaar leren, door groep 1 en 2 te combineren kunnen we leerlingen hier al op jonge leeftijd mee laten oefenen.
We werken aan de hand van een beredeneerd aanbod. Dit houdt in dat leerkrachten werken vanuit de doelen die kinderen aan het einde van groep 2 behaald moeten hebben. Aan de hand van thema's worden activiteiten aangeboden die aan die doelen werken. Het voordeel van een combinatiegroep bij de kleuters is dat een kind ingedeeld kan worden bij een activiteit op basis van waar hij staat in zijn ontwikkeling. Dit geldt voor beginnende geletterdheid en -gecijferdheid, maar het aanbod bij onze kleuters is uiteraard breder.
Het aanbod in onze beide kleutergroepen wordt door de leerkrachten gezamenlijk voorbereid. Zo zorgen we ervoor dat het aanbod voor beide groepen gelijk is. Hiermee sluit het onderwijs ook goed aan op groep 3.