Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Binnen onze organisatie werken we met het leerstofjaarklassen principe.
We hebben geen combinatie groepen.De kleutergroepen worden de laatste jaren op homogene wijze vormgegeven. Dit is geen principe besluit maar kan, afhankelijk van het aantal leerlingen, heterogeen worden.
We hebben geen vaste vakleerkrachten in dienst.
Alle leerkrachten zijn geschoold om bewegingslessen te verzorgen, tevens maken we gebruik van bewegingsconsulenten vanuit de Gemeente Ermelo.
Op muziekgebied maken we gebruik van de expertise van vakdocenten, deze komen projectmatig, voor soms langere tijd, in onze school.Ook maken we projectmatig gebruik van de kennis en vaardigheden van externen.
De leerkrachten hebben een lesrooster.
Aan de hand van de planning van de methode Kleuterplein wordt deze planning opgesteld.
Per periode worden onderling de thema's vastgesteld en aan de hand daarvan worden de verschillende activiteiten gepland en ingevuld.
De tijden zoals zijn aangeven staan als zodanig in het lesrooster.
Dit zijn tijden bij benadering.
Soms wordt wat meer tijd uit getrokken voor het ene vak en een andere periode komt een ander vak weer meer aan de orde.
Dit kan aan de hand van een thema, de resultaten of het leerjaar zijn.
In het schoolondersteuningsprofiel is te zien dat de basisondersteuning op de Goede Herderschool op orde is.
We hebben de laatste 4 jaar ervaring opgedaan met de begeleiding van een leerling met audiologische problemen.
Overige informatie m.b.t. de ondersteuning is terug te vinden in het schoolondersteuningsprofiel.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We willen de kennis die we momenteel in huis hebben verder versterken en waar nodig huren we onze expertise in van bijv. de SBD en het CJG.
De peuterspeelzaal die bij het schoolbestuur hoort is een aanbieder van VVE.
De vier leidsters zijn VVE-geschoold.
Alle leerlingen die van de peuterspeelzaal naar de basisschool gaan worden warm overgedragen. Dat wil zeggen dat de leerlingen inhoudelijk worden doorgesproken met de leidster/leerkracht.
Indien gewenst mag de ouder bij dit gesprek aanwezig zijn.
Sowieso hebben de leerkrachten van de instroomgroep in de eerste week van het nieuwe jaar een intake gesprek met de nieuwe ouder.
Tijdens dit gesprek zal de leerling aan de hand van een uitgebreide vragenlijst worden doorgesproken.
Het doel van dit gesprek is: een goed beeld te krijgen van het nieuwe kind.
Op deze wijze proberen we aan te kunnen sluiten op het niveau en belevingswereld van het kind.
De actieve samenwerking met de peuterspeelzaal zien we als sterk punt.
In de oudervragenlijst geven de ouders dit ook aan.