Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Voor de groepen 3 t/m 8 wordt de verdeling zoals deze wordt aangegeven gebruikt bij het maken van het lesrooster. Voor individuele groepen kan hier in overleg met IB-er worden afgeweken van het aantal uren op het verdeelrooster, bijvoorbeeld wanneer de resultaten van een bepaald vakgebied hier om vragen.
De Koningin Julianaschool biedt regulier basisonderwijs aan leerlingen in de basisschoolleeftijd.
Inpandig is er een gymzaal voor de leerlingen van de onderbouw, ook hebben we een gemeenschappelijke ruimte met podium en delen we extra ruimte met de buitenschoolse opvang die ook in onze school aanwezig is.
De kleuters hebben een eigen, afgesloten plein tot hun beschikking. Midden en bovenbouw hebben een gezamenlijk ruim opgezet plein.
Plusgroep
De Koningin Julianaschool heeft als doel dat ieder kind tot zijn recht moet komen. Ieder kind moet zich op zijn of haar niveau kunnen ontwikkelen. Er wordt extra zorg besteed aan kinderen die hoog- of meerbegaafd zijn. Uitgangspunten hiervan zijn:
– Contact met ontwikkelingsgelijken ter bevordering van het sociaal-emotionele welbevinden
– Verbetering van de werkhouding
– Optimaliseren van leer- en studievaardighedenVoor groep 1 t/m 8 is een leerlijn opgesteld waarbij verschillende leergebieden worden geïntegreerd. Er is een grote variatie in werkvormen en opdrachten. De plusleerkracht geeft instructie, stuurt de werkhouding bij, begeleidt en evalueert de processen.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Op het gebied van differentiatie en instructie:
- Individuele/kleine groepen ondersteuning van zowel een onderwijsassistent als leerkracht.
- Teamtraining op analyses, reflectie en instructievaardigheden zodat extra ondersteuning beter ingezet kan worden. Deze teamtraining zal er ook toe leiden dat de inzet van extra leermiddelen, zoals instructiemateriaal, effectiever ingezet zullen worden in ons onderwijs.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.