Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Deze tijden zijn opgenomen in het schoolplan 2019-2023. Omdat de groepen 1 - 2 werken volgens het HOREB-principe, wordt soms afgeweken van bovenstaande tijden. Ze zijn een richtlijn voor het werken in de onderbouwgroepen.
Het Ondersteuningsprofiel is realistisch en ambitieus.
Specifieke aandacht is er voor:
- kinderen met syndroon van Down
- hoog - en meerbegaafde kinderen
- leerlingen met een gedragsstoornis in het autistisch spectrum
- kinderen met een ernstige gezichtsbeperking
- adoptiekinderen
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Zie school ondersteuningsprofiel.
Peutergroep De Eerste Stap is het voorportaal van de Augustinusschool. Peuters, kleuters en de oudere leerlingen komen uit dezelfde ouderpopulatie. Peutergroep en basisschool kennen hetzelfde toelatingsbeleid.
Peutergroep De Eerste Stap participeert in het samenwerkingsverband van de gemeente Ermelo en heeft een VVE-status. Onze leidsters zijn daarvoor geschoold. In ons pedagogisch beleidsplan staat het VVE-beleid uitgebreid omschreven.