Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Deze beschrijving van het schoolondersteuningsprofiel is het uitgangspunt voor het inrichten van ons onderwijs aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften, het bepalen van de grenzen van de zorg en het voldoen aan de wettelijke bepalingen die bestaan rondom zorgplicht en ‘Passend Onderwijs’.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Vanuit onze deskundigheid volgen we iedere leerling nauwlettend in zijn of haar ontwikkeling. We sturen bij, dagen uit en coachen op het juiste moment. Door de ontwikkeling te monitoren, krijgen we een goed beeld van de leer- en instructiebehoeften van een kind. Samen hebben we oog voor de belemmerende en stimulerende factoren. Wat helpt bij de ontwikkeling en wat kan juist remmend werken? Talenten worden in beeld gebracht en zijn er om op in te spelen. We stellen samen de speerpunten voor onze gemiddelde en bovengemiddelde leerlingen vast. Waar leggen we accenten? Waar bieden we extra ondersteuning en welke?
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.