Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Ons onderwijs is bedoeld voor kinderen van 4 tot 12 à 13 jaar. Zij worden ingedeeld in 8 jaargroepen, afhankelijk van leeftijd en ontwikkelingsfase. Hierbinnen kennen we in onze school een onderverdeling: Onderbouw: groep 1/2, Middenbouw: groep 3,4,5 Bovenbouw: groep 6,7,8.
Wij werken vanuit een jaarklassensysteem met combinatiegroepen. Indien van toepassing kunnen kinderen voor instructie, bijvoorbeeld rekenen, ook meedoen in een andere groep zodat beter kan worden aangesloten bij het niveau en de ondersteuningsbehoefte van de leerling. Groepsbezetting:
groep 1/2: Marianne Euving en Brigitte van der Heide
Groep 3: Nikkie Varkevisser
Groep 4/5: Emma-Sophie Rouw
Groep 6/7: Emmely Hudepohl en Dafne Prenger
Groep 8: Anthony Atzori en Brigitte van der Heide
Andere teamleden binnen de school:
Monique Bouman Interim Directeur
Sanne Seugling Locatiedirecteur
Nicole Winkelman Onderwijskundig begeleider, IB
Gini Shirinzi Administratie
Carin Drent Onderw. assistent
Loes Harleman Vakleerkracht Gym (ma, do)
Jan Haak Conciërge
Activiteiten worden zoveel mogelijk gekoppeld en gecombineerd op een spelende wijze.
We proberen zoveel mogelijk waar kan vakken in elkaar over te laten vloeien. Tijden zijn niet strak, wanneer meer tijd voor het ene vak nodig is zullen we dat er zeker aan besteden.
Binnen passend onderwijs wordt elke aanmelding van een leerling beoordeeld of de school datgene kan bieden wat de leerling van de school vraagt. Hiervoor hebben we binnen ons samenwerkingsverband een procedure die met de ouders wordt besproken, zodat de verwachtingen over en weer helder zijn. Het schoolondersteuningsplan (SOP) en het schoolbeleid zijn hiervoor het uitgangspunt.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Op basis van ondersteuningsbehoeften van het kind en de mogelijkheden binnen onze school wordt in overleg bepaald of wij als school aan de ondersteuningsbehoefte, al dan niet met een aanvullend arrangement, kunnen voldoen, zodat per kind bekeken kan worden of zijn/haar ondersteuningsbehoefte gerealiseerd kan worden.
Onze school heeft een samenwerking met Human Kind, een organisatie voor kinderopvang / peuterspeelzaal. De leidinggevenden komen 4 keer per jaar bij elkaar voor overleg, de pedagogisch medewerkers, leerkrachten 1/2 en IB'ers hebben ook regelmatig overleg over het aanbod en de doorgaande lijn. De naam is 'IKC Willem Wilmink". Vanuit de warme overdracht worden VVE-activiteiten (Voor- en Vroegschoolse Educatie), bedoeld om onderwijskansen van kinderen te vergroten, wel voortgezet op onze school. Wij maken daarvoor o.a. gebruik van co-teaching met de Schakelklas.