Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Het rooster van de vakken kent geen starre indeling.
Deze weergave van uren is bedoeld als een Invulling onderwijstijd 8 richtlijn. Regelmatig zien we een overlap van de verschillende vakken. Afhankelijk van de beheersing van de leerstof wordt er meer of minder tijd ingepland. Dit wordt inzichtelijk in de weekplanning van de leerkracht(en). Bij het onderwijs aan het Jonge Kind staat naast de sociaal emotionele ontwikkeling het spelend leren centraal, waarin de leertijd voor de kernvakken taal, lezen en rekenen is opgenomen. •Tussen de middag hebben de kinderen een half uur pauze waarin ze eten en daarna buitenspelen. Het toezicht gebeurt onder verantwoordelijkheid van de leerkrachten
Het rooster van de vakken kent geen starre indeling. Deze weergave van uren is bedoeld als een richtlijn. Regelmatig zien we een overlap van de verschillende vakken. Afhankelijk van de beheersing van de leerstof wordt er meer of minder tijd ingepland. Dit wordt inzichtelijk in de weekplanning van de leerkracht(en). Omdat wij groot belang hechten aan beheersing van de leerstof, gaat minimaal de helft van de leertijd naar de kernvakken: taal, lezen en rekenen.