Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Binnen de school zijn de volgende vakleerkrachten structureel actief:
- Godsdienstleerkracht (groepen 1-8)
- Koranleerkrachten (groepen 4-8)
- Gymleerkracht bovenbouw (groepen 5-8)
- Gymleerkracht beweging plein (groepen 1-8)
- Leerkracht voor de bevordering van de Duitse taal (groep 8)
- Muziekleerkracht (groep 4)
Basisschool Al Ummah volgt de richtlijnen van het Ministerie van OCW en de onderwijsinspectie:
Leerlingen moeten in de acht schooljaren van het basisonderwijs ten minste 7.520 uren onderwijs krijgen. Verder moeten leerlingen in de eerste vier schooljaren (onderbouw) ten minste 3.520 uur onderwijs krijgen. In de laatste vier schooljaren (bovenbouw) is dit 3.760 uur. Scholen mogen naar eigen inzicht 240 uur verdelen over de onder- en bovenbouw zodat het totaal uitkomt op 7.520 uur.
Basisschool Al Ummah volgt de richtlijnen van het Ministerie van OCW en de onderwijsinspectie:
Leerlingen moeten in de acht schooljaren van het basisonderwijs ten minste 7.520 uren onderwijs krijgen. Verder moeten leerlingen in de eerste vier schooljaren (onderbouw) ten minste 3.520 uur onderwijs krijgen. In de laatste vier schooljaren (bovenbouw) is dit 3.760 uur. Scholen mogen naar eigen inzicht 240 uur verdelen over de onder- en bovenbouw zodat het totaal uitkomt op 7.520 uur.
Al Ummah gunt elk kind een plek op onze school. Hoe graag we echter ook alle kinderen willen opvangen, er zijn nu en in de toekomst grenzen aan onze mogelijkheden. Deze grenzen willen we specifiek aangeven omdat we sommige leerlingen tekort zouden doen, doordat we niet genoeg mogelijkheden en expertise hebben. We denken hierbij aan:
1. Kinderen die op meerdere vakgebieden een eigen ontwikkelingslijn volgen.
2. Kinderen die een ernstige taalstoornis hebben.
3. Kinderen die een specifiek medisch handelen van de leerkracht nodig hebben en waar de leerkrachten niet de kennis, vaardigheden en/of tijd voor hebben.
4. Kinderen die een dusdanige verstoring brengen in de rust en veiligheid binnen de groep, dat het leerproces van hen en andere kinderen in het gedrang komt.
Daarnaast kan het ook zijn dat de samenstelling van de groep zodanig complex is (didactisch en/of sociaal emotioneel), dat een leerling met specifieke onderwijsbehoeften niet in een bepaalde groep opgevangen kan worden. In een dergelijk geval kan de school besluiten om een aangemelde leerling niet aan te nemen. In geval het om een reeds ingeschreven leerling gaat en de school constateert dat zij handelingsverlegen is, gaat de directie en de intern begeleider samen met ouders en eventueel in overleg met SPOE op zoek naar een geschikte plek op één van de andere scholen.