Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Niet alle kinderen hebben dezelfde mate van uitleg nodig. Op CBS Willem van Oranje zijn de lessen zo vorm gegeven dat kinderen die meer uitleg of aandacht nodig hebben die ook krijgen. Kinderen die moeite hebben met rekenen, spelling, technisch- en begrijpend lezen krijgen extra instructie in een klein groepje door de groepsleerkracht. Ook kinderen die meer uitdaging nodig hebben worden extra begeleid door de leerkracht. Uit onderzoeken blijkt dat een kind het meest profiteert van de extra hulp als deze gegeven wordt door de eigen groepsleerkracht. Ook op het gebied van sociaal emotionele ontwikkeling bieden we extra ondersteuning als kinderen dit nodig hebben.
Op school hebben we een zorgstructuur waarbij de kinderen 3 keer per jaar worden besproken door de leerkracht met de intern begeleider om de juiste hulp te bieden zodat een kind zich kan blijven ontwikkelen. Indien nodig wordt er een plan van aanpak opgesteld dit wordt dan ook met u besproken.