Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>basisscholen met een vergelijkbare schoolweging.</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635142" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het streefniveau is een hoger niveau dan het fundamenteel niveau. Het doel is dat zoveel mogelijk leerlingen eind groep acht het streefniveau bereiken. Op basis van de leerlingpopulatie op school wordt door de inspectie voor elke basisschool in Nederland apart bepaald hoeveel procent van de leerlingen het streefniveau moet halen. Dat percentage is de signaleringswaarde voor het streefniveau van de school.
De inspectie beoordeelt de resultaten van de leerlingen aan het einde van de schoolloopbaan op basis van de laatste drie schooljaren.
In 2016-2017, 2017-2018, 2018-2019 scoren wij alle jaren voldoende.
Op basis voor het leerpotentieel en de leerprestaties zijn alle leerlingen op de goede plek gekomen met het juiste uitstroomadvies.
In groep 8 krijgt elke leerling van de basisschool een advies voor het voortgezet onderwijs dat past bij het niveau van deze leerling. De leerling stroomt vervolgens door naar het voortgezet onderwijs. In het derde jaar wordt gekeken welk niveau de leerling werkelijk heeft vergeleken met het niveau van het schooladvies. Dit wordt vertaald naar drie categorieën: boven, op en onder advies. Bijvoorbeeld: een leerling met schooladvies vmbo-b die in het derde jaar op het vmbo-k zit, zit boven advies. En een leerling met schooladvies havo/vwo die in het derde jaar op het havo zit, zit op advies. Wanneer deze leerling in het derde schooljaar op het vwo zit, zit hij/zij boven advies.
ALLES-IN-EEN-SCHOOL DE ZUIDSPRONG
Onze missie: “Een sprong in je leven maken” Onze visie: “Wij werken samen in een sfeer van respect”
Onze algemene schoolregel is 'ik laat zien dat respect heb voor mezelf, de ander en mijn omgeving'.
Binnen school werken wij met ’Life Skills’ en Taakspel om kinderen positief gedrag te leren.
Daarnaast zijn wij dit schooljaar met PEP (Positief educatief programma) gestart, wij worden hier als team ook in geschoold.
Wij vinden het werken aan de relaties met ons en van kinderen onderling heel erg belangrijk.Wij werken elk schooljaar met een paar schoolregels waarvan wij eerst de waarde ervan bepalen.
De regels worden samen met het team, kinderen en ouders nageleefd.
De Inspectie van het Onderwijs onderzoekt minimaal één keer in de vier jaar het bestuur van een school. De inspectie kijkt dan of de kwaliteitszorg, de onderwijskwaliteit en de financiële zaken bij het schoolbestuur op orde zijn. Daarnaast bezoekt de inspectie een aantal scholen die bij het schoolbestuur horen en onderzoekt deze scholen nader. De gegevens van het laatste onderzoek van de inspectie zijn beschikbaar op de website van de onderwijsinspectie.