Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op locatie locatieSpaansleger zijn combinatiegroepen zijn er bouwgroepen.
Op locatie Toereppel zijn zowel enkele groepen als combinatiegroepen aanwezig.
Groepdoorbrekende niveaugroepen worden gevormd tijdens de taal/spellings en rekenlessen. Om doublure te voorkomen en kinderen zich zoveel mogelijk tussen hun leeftijdsgenoten te laten ontwikkelen is er de mogelijkheid om deze kernvakken op een ander niveau te volgen. Er zijn kinderen die een groep hoger of lager deze vakken volgen. Met de instroom van nieuwkomers komt dat iets vaker voor dan voorheen.
In de groepen 1-2 komen de verschillende vakgebieden op veel verschillende momenten aan de orde. TIjdens grote kringen, kleine kringen, speel/werktijd en tijdens het buiten spelen.
De onderwijstijd per vak ziet er ongeveer zo uit.
Taalonderwijs: grote kringen – 2.30 uur per week
Rekenonderwijs: grote kringen – 2 uur per week
Bewegingsonderwijs (buiten en binnen): 6 uur per week
Engels: 0.30 uur per week
Muziek: 0.45 uur per week
Daarnaast komen al deze vakgebieden ook terug tijdens de speel en werkmomenten op de rest van de dag. Woordenschat ontwikkeling, sociale ontwikkeling zijn daarbij ook heel belangrijk en verweven in allerlei activiteiten.
Beweginsonderwijs bestaat voor groep 3 uit 1xin de week gymmen en het tweede beweegmoment is de ene week een gymles en de andere week een zwemles (dat wisselt elkaar dus per week af).
Beweginsonderwijs bestaat voor groep 4/5/6/7/8 uit 2x in de week gymmen.
Bij groep 3 zit begrijpend lezen in de taalmethode geïntegreerd.
Bij groep 4 t/m 8 vallen onder de taaltijd ook de spellingslessen.
Wij bieden onderwijs aan aan kinderen van 4 t/m 12(13) jaar. Groep 1 t/m 8. Bij ons op school zitten kinderen met allerlei verschillende culturele achtergronden. Wij zijn een christelijke school en vinden het belangrijk kinderen de achtergrond van de christelijke verhalen en de verwevenheid in de Nederlandse cultuur en de hedendaagse samenleving mee te geven. Wij eisen zeker niet dat kinderen aangesloten zijn bij een kerk of christelijk opgevoed worden maar wij verwachten wel dat iedereen die bij ons op school zit respect heeft voor elkaar en voor de verhalen die verteld worden.
Wij zijn een reguliere school met een goed opgezet zorgprofiel en kunnen veel kinderen van de speciefieke zorg voorzien die zij nodig hebben.
Extra faciliteiten om zorg op maat te kunnen bieden:
IB met specialisme onderbouw(middenbouw)
IB met specialisme (middenbouw)bovenbouw
1 leraarondersteuner
5 onderwijsassistenten (remedial teacher)
1 klassenassistente speciaal voor de groepen 1/2
1 klassenassistente gekoppeld aan een groep i.v.m. speciale zorg voor een leerling
2 vrijwilligers (waarvan 1 met onderwijs achtergrond) om met kleine groepjes buiten de klas te werken
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Graag willen we de komende jaren inzetten op:
- Extra handen in en buiten de klas
- Inzet van extra zorgarrangementen voor leerlingen met een extra zorgbehoefte
- Aanschaf van methode rekenroute voor kinderen met een ontwikkelachterstand op het gebied van rekenen
De Peuterspeelzaal van Berend Botje die bij ons in het gebouw zit zijn beide VVE locaties. Wij werken nauw met hen samen, hebben regelmatig overleg en altijd een warme overdracht van gegevens. De IB van Het Mozaïek komt ook af en toe een kijkje nemen bij de peuterspeelzaal als dat nodig is voor de overdracht van een kind.