Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze school kiest voor een traditionele opbouw in jaarklassen. Wel vindt daarbinnen differentiatie plaats bij de hoofdvakken taal/lezen en rekenen. Ook worden de groepen bij deze vakken gevolgd door middel van Handelingsplannen, die per half jaar worden bijgesteld.
Indien nodig ontvangen leerlingen extra ondersteuning, of extra uitdaging. Het eerste gebeurt door Remedial Teaching, het tweede in de Plusklas.
Onze school biedt ondersteuning aan diverse doelgroepen:
- Wij hebben in onze schoolpopulatie een aantal dyslectische leerlingen.
- Wij verdiepen ons momenteel in dyscalculie en faalangst.
- Wij begeleiden leerlingen met gedragsproblematiek.
- Wij ontvangen leerlingen die tot op zekere hoogte visueel of auditief beperkt zijn.
- Wij bieden extra uitdaging in de vorm van een plusklas voor kinderen die cognitief meer lesstof en uitdaging nodig hebben.
- Wij bieden kinderen die cognitief aan hun plafond zitten en behoefte hebben aan extra rust en praktisch bezig zijn een klusklas aan.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We blijven aandacht houden voor scholing van personeel. Zo blijven we als leerkrachten en ondersteuners op de hoogte en kunnen we kinderen ondersteunen en begeleiden waar nodig. We hebben in het team aandacht voor de kinderen die extra uitdaging nodig hebben, maar ook voor kinderen die juist moeite hebben met leren. Als het nodig is vragen we expertise van organisaties om ons heen, zoals schoolbegeleidingsdiensten, jeugdhulpverlening, enz.