Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Ieder jaar bekijken we aan de hand van de leerlingenaantallen welke en hoeveel groepen we gaan maken. Onze voorkeur gaat uit naar leerstofjaarklassen, maar soms is het nodig om een combinatiegroep te formeren.
Onze school werkt intensief samen met Lichtenbeek, een school die ZML onderwijs aanbiedt. Zo draaien de kleuters twee ochtenden in de week in de reguliere groep mee. Vanaf groep 3 doen de leerlingen van Lichtenbeek mee aan het bewegingsonderwijs. Daarnaast nemen alle leerlingen van Lichtenbeek deel aan het IPC (International Primary Curriculum), een thematisch aanbod van het zaakvakkenonderwijs. Per leerling bekijken wij of deze leerlingen ook nog op andere momenten kunnen meedoen met het reguliere onderwijs.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De komende jaren willen we de integratie met Lichtenbeek (school voor Zeer Moeilijk Lerende kinderen) nog verder vormgeven.
Daarnaast is het ons streven om als school toegankelijk te zijn voor alle leerlingen uit onze omgeving, ongeacht de eventuele problematiek die zij met zich meebrengen. Dit wil echter niet zeggen dat alle kinderen ook automatisch geplaatst kunnen worden op onze school. Per individueel geval bekijken we wat onze (on)mogelijkheden zijn.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.