Openbare basisschool De Esdoorn

Chopinstraat 3 6661 CZ Elst (Gelderland)

  • Schoolfoto van Openbare basisschool De Esdoorn
  • Schoolfoto van Openbare basisschool De Esdoorn
  • Schoolfoto van Openbare basisschool De Esdoorn
  • Schoolfoto van Openbare basisschool De Esdoorn
  • Schoolfoto van Openbare basisschool De Esdoorn

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

De procedure bij afwezigheid van leerkrachten

  1. We proberen altijd eerst om voor een vervanger in de groep te zorgen. Er wordt contact opgenomen met de invalpool (IPPON) om een vervangende leerkracht aan te vragen. Lukt de vervanging niet met een leerkracht uit deze invalpool, dan worden de parttime leerkrachten (met andere werkdagen dan de ziektedag) benaderd om in te vallen.
  2. Is er geen vervang(st)er beschikbaar, dan kijken we of we het intern kunnen oplossen (indien nodig met toezicht op afstand). Denk aan het inzetten van een ambulante leerkracht, onderwijsassistent, stagiaire, enz. Deze interne vervanging is beperkt mogelijk. Dit om te vermijden dat ook de eigen werkzaamheden van de interne vervanger te veel in de knel komen.
  3. Het is ook mogelijk dat de leerlingen worden verdeeld over de andere groepen. 
  4. Als we na het volgen van de vorige stappen van deze procedure nog steeds geen mogelijkheden hebben gevonden voor vervanging van de groepsleerkracht wordt u (indien mogelijk een dag van tevoren) via de mail of via Klasbord geïnformeerd. U wordt dan gevraagd de kinderen maximaal een dag thuis te houden. Indien we u pas ‘s ochtends vóór schooltijd kunnen laten weten dat er geen vervanging is, is er het eerste uur (8.30-9.30 uur) opvang beschikbaar, zodat u in deze tijd nog opvang kunt regelen.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Ieder jaar bekijken we aan de hand van de leerlingenaantallen welke en hoeveel groepen we gaan maken. Onze voorkeur gaat uit naar leerstofjaarklassen, maar soms is het nodig om een combinatiegroep te formeren.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Onze school werkt intensief samen met Lichtenbeek, een school die ZML onderwijs aanbiedt. Zo draaien de kleuters twee ochtenden in de week in de reguliere groep mee. Vanaf groep 3 doen de leerlingen van Lichtenbeek mee aan het bewegingsonderwijs. Daarnaast nemen alle leerlingen van Lichtenbeek deel aan het IPC (International Primary Curriculum), een thematisch aanbod van het zaakvakkenonderwijs. Per leerling bekijken wij of deze leerlingen ook nog op andere momenten kunnen meedoen met het reguliere onderwijs.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

De komende jaren willen we de integratie met Lichtenbeek (school voor Zeer Moeilijk Lerende kinderen) nog verder vormgeven.
Daarnaast is het ons streven om als school toegankelijk te zijn voor alle leerlingen uit onze omgeving, ongeacht de eventuele problematiek die zij met zich meebrengen. Dit wil echter niet zeggen dat alle kinderen ook automatisch geplaatst kunnen worden op onze school. Per individueel geval bekijken we wat onze (on)mogelijkheden zijn.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven