SALTO-School De Tempel

Baarle Hertoglaan 1 5628 PM Eindhoven

  • Schoolfoto van SALTO-School De Tempel
  • Schoolfoto van SALTO-School De Tempel
  • Schoolfoto van SALTO-School De Tempel

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

We zijn genoodzaakt om de oplossing voor vervangingen intern op te lossen. Dit doen we door ambulante tijd van medewerkers in te zetten wanneer dit nodig is voor het primaire proces. Medewerkers met ambulante tijd weten dat dit door de waan van de dag tot de mogelijkheden behoort. Vanuit onze schoolambities kijken per keer welke medewerker met ambulante tijd ingezet wordt, afgestemd op de onderwijsbehoeften van onze leerlingen.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

We gaan uit van de eigenheid van elk kind. Wij sluiten aan bij de mogelijkheden van elke leerling. Diversiteit is een belangrijk kenmerk van de school. Uiteraard zijn de mogelijkheden van het team niet onbegrensd. Belangrijk is dat leerlingen leerbaar zijn en geen belemmering vormen voor de ontwikkeling van medeleerlingen.

De ouders nemen samen met school de verantwoordelijkheid bij de begeleiding van het kind. Het klimaat voor leerlingen, teamleden en ouders is veilig.

De ondersteuningsmogelijkheden zijn gericht op taal en woordenschat, rekenproblematiek en dyscalculie, hoogbegaafdheid, autisme-vriendelijkheid.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Kinderen, ouders en leerkrachten gaan respectvol met elkaar om op onze school. We voelen ons verantwoordelijk voor elkaars welzijn. We helpen elkaar. We maken gebruik van elkaars talenten en proberen het beste in elkaar naar boven te halen. Als team geven we het goede voorbeeld. Ons betrokken team is bijzonder gemotiveerd en heeft alle kwaliteiten in huis om goed onderwijs te bieden. Daarnaast blijven wij werken aan onze eigen ontwikkeling omdat ook wij onze eigen vaardigheden willen vergroten.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

De doorlopende lijn binnen ons SPIL-centrum is één van onze speerpunten. Er vind een warme overdracht plaats op het moment dat kinderen de overstap maken naar school. We gebruiken de observatielijsten van KIJK (0-7) om deze overdracht goed te laten verlopen. 

Terug naar boven