Salto Jenaplanschool De Driestam

Schoenmakerstraat 2 5612 AD Eindhoven

  • Schoolfoto van Salto Jenaplanschool De Driestam
  • Schoolfoto van Salto Jenaplanschool De Driestam
  • Schoolfoto van Salto Jenaplanschool De Driestam
  • Schoolfoto van Salto Jenaplanschool De Driestam

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Voor verlof van personeel kunnen wij een beroep doen op de vervangingspool van SALTO en onze interne poolmedewerkers.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Op De Driestam werken we thematisch. Dat betekent dat we de leerdoelen niet halen door een bepaalde hoeveelheid tijd aan een bepaald vak te besteden, maar de leerdoelen zijn geïntegreerd in een breder, thematisch leerplan. Daarbij wordt sterk rekening gehouden met de behoeftes van de individuele leerling. Hierdoor is het niet van tevoren vastgesteld hoeveel tijd er besteed wordt aan de verschillende vakken. 

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Op De Driestam werken we thematisch. Dat betekent dat we de leerdoelen niet halen door een bepaalde hoeveelheid tijd aan een bepaald vak te besteden, maar de leerdoelen zijn geïntegreerd in een breder, thematisch leerplan. Daarbij wordt sterk rekening gehouden met de behoeftes van de individuele leerling. Hierdoor is het niet van tevoren vastgesteld hoeveel tijd er besteed wordt aan de verschillende vakken. 

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

De Driestam is een openbare, reguliere basisschool. Dat betekent dat iedereen bij ons welkom is maar dat onze mogelijkheden begrensd zijn. Als we vinden dat we een kind geen passende plek kunnen bieden zullen we dit eerlijk aangeven. Het belang van het kind staat namelijk altijd voorop. Leerlingen die niet op onze school terecht kunnen zijn leerlingen die:

- wat betreft capaciteiten of gedrag niet in staat zijn om zelfstandig aan het groepsonderwijs deel te nemen.

- leerlingen die zoveel verzorging nodig hebben, dat dit niet binnen deze school georganiseerd kan worden.

- leerlingen die onderwijsbehoeften hebben, waaraan deze school redelijkerwijs niet kan voldoen omdat het een onevenredige inzet of organisatie zou vragen van de school. 

- leerlingen die een gevaar of risico vormen voor de veiligheid voor zichzelf of voor anderen.

- leerlingen die vanwege hun onderwijsbehoeften of ontwikkelingsvragen aangewezen zijn op een vorm van gespecialiseerd onderwijs of aangewezen zijn op residentiële plaatsing.  

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Ambitie: Samen duurzaam ontwikkelen en veranderen

Onze ambitie: In 2025 zijn wij gecertificeerd Rots en Water school.

In 2025 werken kinderen van de Driestam structureel mee in de tuin van de school en in de buurtmoestuin. Daarnaast verzorgen ze onze dieren (naast Elsa onze schoolhond wens voor kippen of konijnen op school).

In 2025 drinken alle kinderen op de Driestam water, we hebben een watertappunt en de kinderen hebben hun eigen drinkfles.

In 2025 zijn wij een Kindcentrum met een doorgaande lijn van 0 tot 13 jaar. 

Ambitie: actief leiderschap

In 2025 is het team van Jenaplanschool de Driestam een accountable stamgroep, die van en met elkaar leert.

Ambitie: leren voor het leven

in 2025 hebben alle kinderen van de Driestam een portfolio waarin hun ontwikkeling zichtbaar is.

in 2025 hebben alle stamgroepleiders een doorlopend POP en tonen ze hun ontwikkeling aan in een portfolio

Ambitie: toekomstgericht leren en ontwikkelen

In 2025 zijn we een Junior Brainport school.

In 2025 zijn we IPC school (International Primary Curriculum)

Ambitie: ontwikkelen van een internationale leer- en leefgemeenschap

In 2025 zijn wij VVTO school

In 2025 hebben wij een structurele oplossing voor het onderwijs aan kinderen die bij instroom geen Nederlands spreken.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven