Rapenland

Generaal Boreelpad 29 5623 JZ Eindhoven

  • Transparantie geldt voor ons nieuwe gebouw én voor ons onderwijs. Kinderen worden gezien en kunnen zich ontwikkelen in een warm pedagogisch klimaat
  • Schoolfoto van Rapenland
  • Schoolfoto van Rapenland
  • Schoolfoto van Rapenland

Het team

Toelichting van de school

Ons team staat elke dag weer klaar voor de kinderen. Samen maken we zo de school waar we met heel veel plezier samen spelen en leren!

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Wanneer leerkrachten met verlof zijn en dus niet beschikbaar zijn voor hun groep, dan proberen we vervanging te vinden. We vinden het namelijk belangrijk dat alle kinderen elke dag gewoon naar school kunnen.

Bij een verlof of afwezigheid van leerkrachten volgen we de volgende stappen:

  1. Er wordt via de vervangerspool een vervanger gevraagd.
  2. Part-time collega's worden gevraagd extra te werken.
  3. Directie en interne begeleiders kijken of zij de groep kunnen draaien.
  4. Wanneer niemand de groep kan draaien, wordt tijdig aan de ouders gevraagd om hun kinderen thuis te houden.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

We kiezen er bewust voor de groepen klein te houden. Van alle groepen zijn er meerdere in de school. Deze groepen werken onderling heel veel samen. Leerkrachten maar ook kinderen zelf ontmoeten elkaar gedurende de dag vaak en leren zo veel van en met elkaar.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Bovenstaande tabel laat zien hoeveel uur we per week besteden aan welke vakken. 

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Het onderwijs van Rapenland staat open voor alle kinderen. We proberen met elkaar een antwoord te vinden op de vraag hoe we kinderen optimaal tot leren kunnen brengen.

Om dat goed te kunnen doen, werken we als team veel samen. We hebben drie interne begeleiders die de leerkrachten ondersteunen en coachen. Er werken verschillende mensen in de school (remedial teachers, onderwijsassistenten, coaches en begeleiders) die de kinderen individueel of in groepjes verder helpen.

We zijn gericht op het vroeg herkennen en verhelpen van problemen in de taalontwikkeling. We hebben op school een speciale klas ingericht om kinderen van groep 1, 2 en 3 extra te ondersteunen in hun taalontwikkeling.

Wij zijn heel goed in het ondersteunen en helpen van kinderen die niet zo lekker in hun vel zitten of moeite hebben om tot leren te komen.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

  • De komende jaren hebben we de ambitie om kinderen met extra ondersteuningsbehoeftes op het gebied van leren en welbevinden extra te helpen. We laten een aantal leerkrachten opleiden om deze ambitie te kunnen waarmaken. Op deze wijze hopen we bij te dragen aan het geluk van kinderen.
  • De tweede ambitie heeft betrekking op het uitbreiden van het naschools aanbod op het gebied van bewegingsonderwijs, om kinderen het plezier in bewegen te laten ervaren zodat ze zelf meer willen bewegen.
  • We zorgen voor meer ondersteuning in de groepen door het aanstellen van (meer) onderwijsassistenten, om zo het onderwijs nog beter te kunnen laten aansluiten bij de verschillende niveaus van de kinderen. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Samen met Korein locatie Boreelpad werken wij aan een doorgaande ontwikkelingslijn voor onze kinderen van 0 - 6 jaar (baby, peuter en kleuter). We maken elk jaar een plan van aanpak. Hier zorgt onze VVE-coördinator voor (VVE is de afkorting voor Voor- en Vroegschoolse Educatie).

Korein hanteert dezelfde manier als Rapenland om de ontwikkeling van de kinderen te volgen. De VVE-coördinator ondersteunt het samenwerken tussen de leidsters van Korein en de leerkrachten van de groepen 1 en 2.

Als kinderen extra zorg nodig hebben, overleggen we met de ouders en zoeken we gezamenlijk naar de ondersteuning die het kind nodig heeft om zich verder te kunnen ontwikkelen.

Terug naar boven