Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Voor het IKC Het Simmelink is nieuwbouw gepland. Het bouwproces is begonnen in juni 2022. De planning is dat de bouw tussen mei en juli 2023 zal zijn afgerond.
Als het gebouw gereed is worden hierin gehuisvest: kinderopvang van 0 tot 4 jaar, een basisschool en een wijk-ontmoetingscentrum. Er zal ook een sporthal (gymzaal) gerealiseerd worden die een functie heeft in het beleid 'Eibergen Beweegt', ofwel toegankelijk is voor sport- en beweegactiviteiten van geheel Eibergen.
Het streven is om de concepten van de kinderopvang en de school op elkaar af te stemmen, waardoor een IKC ontstaat dat plaats biedt voor kinderen van 0 tot 13 jaar.
In de groep 1-2 wordt niet gewerkt met vakroosters. De onderdelen spelend leren worden geïntegreerd met elkaar aangeboden. Wel leren de kinderen te werken langs een dagprogramma, waarop de diverse onderdelen en activiteiten van de dag staan geprogrammeerd. Zo zien zij hoe de dag is ingedeeld en krijgen meer tijdsbegrip.
Het schoolondersteuningsplan wordt op dit moment aangepast. Zodra deze gereed is, zullen we die in onze schoolgids opnemen.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De school brengt op dit moment in kaart hoe de basisondersteuning wordt vorm gegeven en hoe extra ondersteuning daarop volgt. Dit gebeurt door alle onderdelen van de basis- en extra ondersteuning te inventariseren en te beschrijven in een nieuw zorgplan.
In het schooljaar 2022-2023 zullen de manager van Human Kind en de directeur van de school samen het directieteam vormen van IKC Het Simmelink. Zij gaan in dit schooljaar de visie van beide organisaties bij elkaar voegen en omzetten in beleid. Dit is erop gericht in zo praktisch mogelijk initiatieven de activiteiten van Kinderopvang en schoolorganisatie op elkaar af te stemmen. Zij werken toe naar:
- Een doorgaande lijn in ondersteuning en inhouden
- Multidisciplinaire samenwerking van medewerkers en een nieuwe professionele houding
- Gezamenlijk gebruik van beschikbare ruimtes
- Overeenkomstig kwaliteitsbeleid