Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Dagelijks bezoeken ongeveer 95 leerlingen onze school. Vanwege de grootte van onze school werken we in combinatiegroepen.
Normaliter zijn de groepen als volgt gegroepeerd: groep 1-2; groep 3-4; groep 5-6 en groep 7-8. We kunnen hier vanaf wijken wanneer daar gegronde redenen voor zijn. Te denken valt dan aan de hoeveelheid leerlingen die extra zorg nodig hebben, of de grootte van een bepaald leerjaar.
Problematiek waarbij we op school kunnen helpen, zonder externe hulp:
- Spraak-taal probleem
- Reactieve hechtingsstoornis
- Angst/ Faalangst
- Onrust/concentratie
- Leerproblemen
- Astma
- Dyslexie
- Lees/taal probleem
- Dyscalculie
- Hoogbegaafdheid
Problematiek waarbij we scholing nodig hebben of extra informatie? ·
- ADHD
- epilepsie
- dissociatie
Problematiek waarbij we ambulante begeleiding nodig hebben en/of technische ondersteuning of technische aanpassingen? ·
- Slechthorend (technische en ambulante begeleiding)
- Slechtziend (technische en ambulante begeleiding)
- Syndroom van down (met begeleiding van een onderwijsassistente)
- Lichamelijke handicap (met technische aanpassingen)
- ASS (met ambulante begeleiding)
- Gilles de la Tourette (met ambulante begeleiding)
- NLD (met ambulante begeleiding)
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.