Thema 1
Onze visie, voortkomend uit het identiteitstraject met ouders leerlingen en team, is zichtbaar in het (professioneel) handelen van medewerkers, onze communicatie, onze inrichting en ons onderwijs.
Doel 1: De uitkomst van ons identiteitstraject is zichtbaar in de school en in het handelen en communiceren van de medewerkers van De Kern.
Doel 2: Wij dragen onze visie en onderscheidend vermogen uit op de website, in onze communicatie en in het contact met stakeholders.
Doel 3: De inrichting van de school is in lijn met onze visie en beschreven onderwijsaanbod.
Doel 4: Ons kindcentrum kenmerkt zich door een sterke en constructieve samenwerking en gemeenschappelijke uitstraling.
Doel 5: Wij formuleren een visie op ons onderwijs aan het jonge kind en vertalen dit naar ons onderwijs voor de groepen 1 t/m 3.
Thema 2
We hebben een duidelijke standaard voor de kwaliteit van ons onderwijs, beschreven leerlijnen, een heldere kwaliteitscyclus en specialisten voor rekenen, taal/lezen, gedrag, cultuur en het jonge kind.
Doel 6: Op De Kern hebben we minimaal: een rekenspecialist, een taal-/leesspecialist, een gedragsspecialist, een specialist jonge kind en een cultuurcoördinator.
Doel 7: We hebben ambitieuze maar haalbare ambities m.b.t. onze opbrengsten en een duidelijk beschreven kwaliteitscyclus (4D) in lijn met die van Proominent en handelen hiernaar (tot op leerkrachtniveau).
Doel 8: Wij hebben een beredeneerde, eenduidige en beschreven wijze van didactisch handelen en dit is zichtbaar in alle groepen.
Doel 9: Het zicht op ontwikkeling en begeleiding (OP2) voldoet aan de adviezen zoals gegeven na de audit van juni 2023.
Thema 3
Ons bredere aanbod (waaronder o.a. burgerschap, cultuur & Expressie, SEO, WO en Engels) is duidelijk beschreven en geïntegreerd in ons curriculum.
Doel 10: Op De Kern zijn we duurzaam: we minimaliseren afval, we scheiden afval, we hebben zuinige ledverlichting, we hebben zonnepanelen en we geven onze leerlingen mee verantwoordelijk te zijn voor hun eigen omgeving. Dit leggen we vast in manifest duurzaamheid De Kern.
Doel 11: Wij organiseren jaarlijks een gezamenlijk project burgerschap en/of duurzaamheid. Dit plannen we voor de start van het schooljaar in en wij laten zien wat we doen.
Doel 12: Wij hebben duidelijk beschreven hoe wij onze leerlingen inspraak bieden in de schoolontwikkeling, in hun groepsprocessen en in hun eigen leerproces.
Doel 13: Jaarlijks maken we in aanloop van het nieuwe schooljaar een plan waarin de vraag “wat ga jij doen voor jezelf, voor een ander of voor jouw omgeving?” centraal staat en we geven daar invulling aan.
Doel 14: Ons Cultuur & Expressie programma is ingebed in ons onderwijsaanbod en de leerlingen maken tijdens hun tijd op De Kern actief en passief kennis met de 8 deelgebieden.
Doel 15: We hebben een duidelijk beschreven ICT-visie (leerlijn digitale geletterdheid) waar mediawijsheid onderdeel vanuit maakt en we structureel gebruik maken van het aanbod van TechnoDiscovery.
Doel 16: We hebben de aanbevelingen vanuit de visitatie van Earlybird vertaald naar ons Engelse onderwijs en deze wijze is structureel ingebed in ons onderwijs.