Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Bij de groeperingen van de groepen houden wij rekening met de onderwijsbehoeften van de leerlingen. Hierbij stellen wij ons vragen als: zijn er voldoende vriendje en vriendinnetjes, kan door de nieuwe samenstelling de leerkracht tegemoet komen aan wat de kinderen nodig hebben, sluit de leerstof aan bij de capaciteiten van het kind, hoe zelfstandig is het kind, in welke groep krijgt het kind de meeste ruimte om zich te ontwikkelen, de sociaal-emotionele ontwikkeling speelt natuurlijk een rol, voelt het kind zich veilig in deze groep, enzovoort