Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Onderwijstijd leerjaar 1 en 2:
- 20% van de onderwijstijd besteden we aan taalontwikkeling
- 20% van de onderwijstijd besteden we aan rekenontwikkeling
- 30% van de onderwijstijd besteden we aan motorische ontwikkeling
- 30% van de onderwijstijd besteden we aan brede ontwikkelingsbevordering
Onderwijstijd leerjaar 3 t/m8:
- 60% besteden we aan de kernvakken: rekenen, technisch en begrijpend lezen, spelling, taal
- 20% besteden we aan wereldoriënterende vakken
- 20% besteden we aan creavakken en bewegingsactiviteiten
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We gaan werken aan de opbrengsten van onze leerlingen door:
- Bij rekenen te gaan werken aan het verhogen van de opbrengsten
- Bij taal te werken met een nieuwe taalmethode en deze verder te implementeren, daarbij aandacht voor begrijpend lezen
- We gaan nadenken hoe we ons zaakvakken onderwijs thematisch kunnen inrichten
- De werkgroep Persoonsvorming komt met een plan om burgerschap goed vorm te geven
- We krijgen een vernieuwd schoolplein
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.