Overal waar gewerkt wordt zijn er wel eens misverstanden en worden af en toe fouten gemaakt. Dat is op onze school niet anders. Het kan voorkomen dat u als ouder/verzorger een klacht heeft. Wij gaan ervan uit dat, indien u een klacht heeft deze bij voorkeur in goed overleg tussen betrokkenen wordt opgelost. Wanneer dit niet lukt, kunnen ouders de schoolleiding aanspreken. De schoolleiding zal in overleg met de betrokken groepsleerkracht en de ouders proberen tot een oplossing te komen. Wanneer dit onverhoopt niet oplevert, kunt u een beroep doen op de klachtenregeling.
Welke klachten?
Klachten kunnen gaan over bijvoorbeeld begeleiding van leerlingen, toepassing van strafmaatregelen, beoordeling van leerlingen, de inrichting van de schoolorganisatie, seksuele intimidatie, discriminerend gedrag, agressie, geweld en pesten.
Hoe werkt de regeling?
Om tot een zorgvuldige behandeling van de klachten te komen heeft het bestuur contactpersonen per school en twee onafhankelijke vertrouwenspersonen aangesteld. Ook heeft het bestuur zich aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie voor Christelijk Onderwijs.
Als u een klacht heeft, kunt u zich wenden tot de contactpersoon op school. De contactpersoon kan u doorverwijzen naar één van de vertrouwenspersonen. U kunt zich ook rechtstreeks wenden tot één van de vertrouwenspersonen. De vertrouwenspersoon gaat na of er een oplossing kan worden gevonden of dat de gebeurtenis aanleiding geeft tot het indienen van een klacht. Als dat laatste het geval is, begeleidt de vertrouwenspersoon de verdere procedure.
Contactpersonen van onze school zijn:
Onderbouwlocatie Anton Mauvestraat:
Willeke Bazen, wbazen@koepelschool.nl
Henriët Smit, hsmit@koepelschool.nl
Bovenbouwlocatie Nieuwe Maanderbuurtweg:
Carina Bruijnis, cbruijnis@koepelschool.nl
Mariëtte van Harn, mvharn@koepelschool.nl
De door het bestuur aangestelde vertrouwenspersonen zijn:
Mevr. E. (Eefje) Brandsen, 06 33141362, ebrandsen@centraalnederland.nl
Mevr. J. (Jeanet) Drost, 06 33141356, jdrost@centraalnederland.nl
Landelijke Klachtencommissie voor Christelijk Onderwijs
De Drieslag is aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie voor Christelijk Ondewijs. De klachtencommissie behandelt de klacht aan de hand van een vastgesteld procedure.
Landelijke Klachtencommissie voor Christelijk Onderwijs
Postbus 82324
2508 EH Den Haag
070 3861697 (van 9.00 tot 16.30 uur)
info@gcbo.nl
www.gcbo.nl