Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Voor de indeling van groepen werken we jaarlijks met een protocol. Zie de bijlage. Dit schooljaar werken we met 14 groepen; vier onderbouw-, vijf middenbouw- en vijf bovenbouw groepen.
Onderbouw: 1/2 A juf Karin en juf Margareth; 1/2 B juf Sylvia en juf Christy; 1/2 C juf Saskia en juf Hélène; 1/2D juf Nikki en juf Sylvia
Middenbouw: 3 A juf Heleen en juf Suzanne ; 3 B juf Liesbeth en juf Fiona, 4 A juf Sharon en juf Heleen, 4/5 B juf Mei en juf Bianca 5A juf Wil en juf Yvonne;
Bovenbouw: 6A juf Maaike en juf Marise ; 6/7 B juf Roos en juf Bianca; 7A juf Marise en Afke; 8A meester Ton en 8B juf Demi
Vakleerkrachten: handvaardigheid: juf Tienke
Gymnastiek: meester Carlo, meester Misja, meester Lars en juf Marit
Onderwijsassistent: juf Anna(drie dagen)
Interne coach/schoolopleider: Lucia van Zanten (2 wisselende dagen)
Administratie: Lincy Zelis (maandag en vrijdag)
Conciërge: Monique de Vries (dinsdag, woensdag en donderdag)
Coördinator onderwijs: Wil Velzeboer (woensdag)
Directeur: Renate Maréchal (ma t/m vr)
Wij werken ontwikkelingsgericht in de groepen 1-2 aan de hand van thema's. Wij werken met de methode Piramide. Het ontdekken/spelen in hoeken neemt een prominente rol in. ICT wordt ingezet als hulpmiddel.
Extra ondersteuning kan geboden worden op de volgende gebieden:
1. Sociaal-emotionele ontwikkeling bij kinderen stimuleren. (gedragsspecialist, intern begeleiders, ondersteuningsadviseur en schoolmaatschappelijk werkster)
2. Gedrag en veiligheid stimuleren (gedragsspecialist, ondersteuningsadviseur, schoolmaatschappelijk werk)
3. Werkhouding verbeteren door middel van het inzetten van Taakspel (KLAARR)
4. Motorische ontwikkeling stimuleren m.b.v. vakdocenten bewegingsonderwijs (Sportkoepel) en Schrijfdans
5. Spraaktaal ontwikkeling stimuleren. (Woordenschat trainen en Viertaal inzetten) Viertaal wordt ingezet bij een forse stagnatie van de taalontwikkeling
6. Meer-begaafde kinderen uitdagen. Doortoetsen, Levelwerk, compacten en verrijkingsoefenstof aanbieden, Vostok plusgroep, meerbegaafdheidsspecialist inzetten voor advies en begeleiding
7. Kinderen met een OPP. (Ontwikkelingsperspectief) (intern begeleiders, ondersteuningsadviseur, reken- en taalspecialisten))
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.