Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" target="_blank">Achtergrondinformatie</a>" tabindex=0>Bron
Toelichting van de school
Voor de indeling van groepen werken we jaarlijks met een protocol. Zie de bijlage. Dit schooljaar werken we met 14 groepen; drie onderbouw-, vijf middenbouw- en 6 bovenbouw groepen.
Onderbouw: 1/2 A juf Karin en juf Margareth; 1/2 B juf Sylvia en juf Renate; 1/2 C juf Saskia en juf Hélène;
Middenbouw: 3 A juf Margo en juf Jolanda; 3/4 B juf Liesbeth en juf Suzanne, 4 A juf Heleen en juf Hanneke, 5A juf Demi 5B juf Afke en juf Fiona;
Bovenbouw: 6A juf Bianca en juf Mei; 6B juf Maaike en juf Ludewee; 7A juf Wil en juf Yvonne; 7B juf Marise en juf Ludewee; 8A meester Ton en 8B juf Roos
Vakleerkrachten: handvaardigheid: juf Tienke en juf Hanneke; gymnastiek: meester Carlo en meester Misja en muziek: meester Joep.
Onderwijsassistent: juf Romy (drie dagen)
Administratie/ICT: Joke de Boer (maandag en donderdag) en concierge Monique de Vries (dinsdag, woensdag en vrijdag)
Toelichting van de school
Ontwikkelingsgericht werken in groepen 1-2 aan de hand van thema's. Kleuterplein is ons bronnenboek. Het ontdekken/spelen in hoeken neemt een prominente rol in. ICT wordt ingezet als hulpmiddel.
Samenvatting ondersteuningsprofiel
Extra ondersteuning kan geboden worden op de volgende gebieden:
1. Sociaal-emotionele ontwikkeling bij kinderen stimuleren. (gedragsspecialist, intern begeleiders, ondersteuningsadviseur en schoolmaatschappelijk werkster)
2. Gedrag en veiligheid stimuleren (gedragsspecialist, ondersteuningsadviseur, schoolmaatschappelijk werk)
3. Werkhouding verbeteren door middel van het inzetten van Taakspel (KLAARR)
4. Motorische ontwikkeling stimuleren m.b.v. vakdocenten bewegingsonderwijs (Sportkoepel) en Schrijfdans
5. Spraaktaal ontwikkeling stimuleren. (Woordenschat trainen en Viertaal inzetten) Viertaal wordt ingezet bij een forse stagnatie van de taalontwikkeling
6. Meer-begaafde kinderen uitdagen. Doortoetsen, Levelwerk, compacten en verrijkingsoefenstof aanbieden, Vostok plusgroep, meerbegaafdheidsspecialist inzetten voor advies en begeleiding
7. Kinderen met een OPP. (Ontwikkelingsperspectief) (intern begeleiders, ondersteuningsadviseur, reken- en taalspecialisten))