Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Groepering
Binnen obs De Piramide hebben wij ons onderwijs anders georganiseerd. Dat betekent dat een medewerker verantwoordelijk is voor het vak dat hij/zij geeft aan de leerjaren 3 t/m 8. De kinderen zijn verdeeld in stamgroepen. De leerkracht van de stamgroep is het aanspreekpunt voor het kind en de ouders en of verzorgers.De kinderen krijgen per vakgebied les van verschillende medewerkers. Dit zijn medewerkers die intrinsiek gemotiveerd zijn en specialisten die voor een specifiek vak in dienst zijn. Gedrag loopt als een rode lijn door het onderwijsconcept heen en hierbij gebruiken wij o.a. de executieve functies.
Door ons onderwijs op deze manier in te richten, kunnen wij het hele team 5 dagen per schooljaar vrij roosteren. Vakdocenten van Lukida zullen de kinderen thematisch lesgeven tijdens deze dagen. Hierdoor kunnen wij expertise binnen halen die wij in ons huidig onderwijsconcept niet in huis hebben.
Onze jongste kinderen krijgen een themagericht aanbod.
Gedurende een thema wordt een doelgericht aanbod aangeboden door de leerkracht. De leerkracht maakt bij het maken van een themaplanning gebruik van de kerndoelen, zodat alle kinderen een passend aanbod krijgen en de overstap naar een volgende groep gemaakt kan worden.
RICHTLIJNEN
Bovenstaande tijden zijn richtlijnen.
Binnen obs De Piramide vinden wij het belangrijk om doelgericht te werken aan de kerndoelen. Lesinstructies worden afgestemd op de onderwijsbehoeften van onze leerlingen.
Wij besteden dagelijks aandacht aan levensbeschouwing hiervoor gebruiken wij het programma 'De Vreedzame School'.
0Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Voor volgend schooljaar willen we de verlengde schooldag een vervolg geven. Dit met als doel kinderen die net tegen het volgende niveau aan zitten een extra impuls te geven.
We gaan ons aanbod volgend schooljaar verrijken met een nieuwe taalmethode en een uitbreiding van ons aanbod op rekenen door middel van Bareka en het rekenmuurtje om het automatiseren te verbeteren.
Tevens zijn onze doelen verwerkt in de schoolanalyse.
Het VVE onderwijs neemt een belangrijke plaats in. Een beredeneerd onderwijsaanbod vanaf de start vergroot de kansen van het kind.
De volgende stap in de ontwikkeling is de betrokkenheid van ouders. We werken met de plusklas: ouders krijgen 1 keer per week taalles vanuit het programma Logo 3000. De aangeboden les is dezelfde les als hun kind krijgt aangeboden.
Het VVE beleidsplan van de school is te vinden als bijlage bij dit hoofdstuk.
We zitten in een oriënterende fase om in samenwerking met het SKOP een peuterspeelzaal op De Piramide te realiseren.