Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Klasindeling
Combinatiegroepen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Toelichting van de school
Onderwijstijd 2020-2021 voor groep 1 t/m 8: 960 uur. Deze tijd wordt ingezet voor de verschillende vakgebieden volgens de wettelijke richtlijnen.
Leerjaar 3 t/m 8
Toelichting van de school
Onderwijstijd 2020-2021 voor groep 1 t/m 8: 960 uur. Deze tijd wordt ingezet voor de verschillende vakgebieden volgens de wettelijke richtlijnen.
Extra mogelijkheden op deze school
Bibliotheek
Speellokaal
keuken
Extra ondersteuning van de leerlingen
Toelichting van de school
In het schoolondersteuningsprofiel onderscheiden we vijf categorieën m.b.t. de leerlingbegeleiding: 1. Leerlingen met een onderwijsvraag, ze worden binnen de basisondersteuning begeleid. 2. Leerlingen met een onderwijsvraag voor extra aandacht. Deze leerlingen worden besproken in het ondersteuningsteam en, indien noodzakelijk, extern gediagnosticeerd. Ze worden binnen de basisondersteuning Plus begeleid. 3. Leerlingen met een speciale onderwijsvraag/zorgvraag. Ze hebben meer gespecialiseerd onderwijs en/of zorgbegeleiding nodig. Deze onderwijsbehoefte wordt uitgewerkt in een OPP. Ze worden binnen de extra ondersteuning intern en mogelijk extern begeleid. 4. Leerlingen met een zeer speciale onderwijsvraag/zorgvraag. Dit is uitgewerkt in een OPP. Naast intensieve interne begeleiding is er ook externe begeleiding in de vorm van een ambulant begeleider. 5. Leerlingen die meer- of hoogbegaafd zijn. Binnen Kwadraat bieden we deze kinderen Levelwerk aan en kunnen zij, volgens vooraf vastgestelde criteria, deelnemen aan de Plusklas.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.