Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
De Dukdalf hanteert het continurooster met vijf-gelijke-dagen. Alle groepen krijgen 5 uur per dag les. Het continurooster heeft veel voordelen:
- er is meer effectieve onderwijstijd,
- meer rust en regelmaat voor de leerlingen,
- langere speeltijd na school,
- minder bewegingen in het verkeer.
We starten met een inloop van 10 minuten. Ouders zijn welkom in de school. Ze kunnen even met hun kind meekijken en/of de leerkracht een korte mededeling doen of een afspraak maken.
In de middagpauze eten de leerlingen met de leerkracht in de klas waarna zij naar buiten gaan. Na 14:00 uur hebben de leerkrachten een verplichte pauze conform de arbeidstijdenwet.
Een gevoel van veiligheid en geborgenheid, een fijn schoolklimaat, is nodig om je te kunnen ontwikkelen. Wij vinden dit dan ook erg belangrijk. Zodra teamleden zich veilig voelen en voor elkaar zorgen, zorgen zij ook voor veiligheid van de leerlingen. Leerlingen moeten zichzelf kunnen zijn en zich gerespecteerd voelen. We gebruiken daarbij de Kanjertraining. Naast de wekelijkse lessen in alle groepen, speelt dit de gehele dag door. Immers, het is een manier van omgaan met elkaar. We streven ernaar dat alle leden van de school, leerlingen en medewerkers, elkaar respecteren in hun zijn, in hun achtergrond, in hun geloof en in de grenzen die zij aangeven. Daarbij hoort ook het nemen van verantwoordelijkheid voor je gedrag. Leerlingen leren zichzelf kennen en waarin zij zich nog kunnen ontwikkelen. Zij leren bij anderen aan te geven wanneer zij het niet meer oké vinden.