Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
De deuren gaan om 8.20 uur open. De leerkrachten zijn in de klas aanwezig om de kinderen te verwelkomen. Om 8.30 start het lesprogramma. De kinderen van de kleutergroepen komen bij de ingang de klassen aan het kleuterplein naar binnen. De kinderen van de groepen 3 komen via de zij- ingang van de school binnen en de overige groepen via de hoofdingang. Het is de bedoeling dat de kinderen van de groepen 4 t/m 8 zelfstandig naar de klassen gaan. Wij vragen u om op het plein afscheid te nemen van uw kind, zodat de kinderen rustig naar de klas kunnen gaan en de lessen op tijd kunnen beginnen. I.v.m. de veiligheid blijven alle deuren tijdens schooltijd gesloten. Indien u later komt, vragen wij u aan te bellen bij de hoofdingang.
Bij een continurooster blijven alle kinderen op school over. Het continurooster heeft geen effect op de wettelijk vastgestelde uren die een kind in 8 schooljaren moet krijgen. De kinderen eten en spelen buiten onder begeleiding van pedagogisch medewerkers die zorgdragen dat kinderen veilig buiten (bij regen blijven de kinderen binnen) spelen. De kinderen van de groepen 1-2 eten met de groepsleerkracht.
Goed leren kan alleen als een kind zich veilig voelt op school, als het zichzelf kan zijn. Scholen hebben daarom regels, plannen en programma’s om het gevoel van veiligheid te vergroten. Zo wordt de veiligheid van een leerling, een klas of de hele school in de gaten gehouden. Wat de school doet en hoe de omgeving en ouders hierbij worden betrokken, dat kan alleen de school je vertellen.