Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Bij de kleuters kiezen wij er bewust voor om naast thematisch onderwijs met behulp van Early Years ook een expliciet onderwijsaanbod aan te bieden.
IPC is een combinatie van de zaakvakken waarin ook veel ruimte is voor creativiteit.
Onder levensbeschouwelijk burgerschap vallen sociaal- emotionele vorming, burgerschap en levensbeschouwing.
Wij hebben ons onderwijs zo ingericht dat kinderen die makkelijk leren, moeilijkere en verdiepende opdrachten krijgen. Kinderen die meer moeite hebben met leren kunnen rekenen op extra instructie en hulp. Voor de basisvakken geven wij instructie op basis van weer, basis en meer. Tevens werken we met verkorte instructie waarna kinderen zelfstandig aan de slag kunnen. Kinderen hebben allemaal een weektaak met zowel groepsopdrachten en individuele opdrachten.
Wij hebben een duidelijke zorgstructuur. Grotendeels vindt deze ondersteuning in de klassen plaats. Zowel door onderwijsassistenten als onze RT leerkracht wordt dit ook wel buiten de klas verzorgd.
Voor de leerlingen die op welk gebied dan ook meer uitdaging nodig heeft, is er levelwerk maar ook onze flex-uurtjes ondersteunen hierbij.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Aankomend jaar start de rekenspecialist met het in kaart brengen van geschikte instructies op het gebied van de verdiepende rekenlesstof (Rekentijgers).
Borging van doorgaande lijnen op het gebied van Levelwerk in de klas. Voor de Flexgroep kijken we sterk naar de hulpvraag deze kan ook op executieve vaardigheden liggen. Deze hulpvraag komt meer expliciet naar voren tijdens de lessen en zal ook regelmatig geevalueerd worden.
We werken aan een verdiepende leerlinganalyse bij zorgleerlingen, om meer op maat te kunnen werken.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.